Μητροπολίτης Κορωνείας: Φως και ''άνωθεν σοφία'' (ΦΩΤΟ)

Στο Παρεκκλήσιο της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στον Αγ. Νικόλαο Κρήτης χοροστάτησε κατά τον Εσπερινό, με πρόσκληση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πέτρας και Χερρονήσου κ. Γερασίμου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πλαισιωμένος από τους ιερείς της πόλεως.
“Φως ο Πατήρ φως ο Λόγος φως και το Άγιον Πνεύμα” ψάλλει κατά την εορτή της Μεταμορφώσεως η Εκκλησία, είπε στο σύντομο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος. Είναι αυτό το φως της Τρισηλίου Θεότητος που πήγασε από την θεϊκή φύση του Χριστού και θάμπωσε τους Μαθητάς κατά την Μεταμόρφωση. Αυτό φωτίζει τον άνθρωπο που ανοίγει σ’αυτό την καρδιά του και του χαρίζει την ” άνωθεν σοφία”,όπως γράφει ο Αδελφόθεος Ιάκωβος στην επιστολή του (Ιακώβ. γ, 17 ).
Η σοφία αυτή, δεν σημαίνει απλώς γνώση, πολυμάθεια ή επιστημονική κατάρτιση. Αυτά είναι χρήσιμα, ίσως, και σπουδαία. Όμως ο Απόστολος ομιλεί για την σοφια, που χαρίζει το Φως του Θεού στους πιστούς.
Ας δούμε τα χαρακτηριστικά αυτής της σοφίας.
1. Αγνή: Καθαρή, διαυγής, χωρίς πονηρία. Ο Κύριος συνιστά: “γίνεσθε φρόνιμοι ως οι όφεις και ακέραιοι ως αι περιστεραί” ( Ματθ. ι, 16 ). Φρόνηση χωρίς ακεραιότητα οδηγεί στην πονηρία. Ακεραιότητα χωρίς φρόνηση στην αφέλεια. Συνδυασμός φρονήσεως και ακεραιότητας είναι η αγνή σοφία.
2. Ειρηνική. Γιατι δημιουργεί εσωτερική ισορροπία. Και τότε ο άνθρωπος είναι ειρηνικός και προς τα έξω.
3. Επιεικής. Δηλ. συγκαταβατική. Αναζητά ελαφρυντικά για τα λάθη των άλλων διερευνώντας τα κίνητρα και τα βαθύτερα αίτια της συμπεριφοράς των.
4. Ευπειθής. Δεν επιμένει πεισματικά στην γνώμη του ο άνθρωπος,που έχει την “άνωθεν σοφίαν “.. Ούτε, βέβαια, είναι ευκολόπιστος. Αλλά, όταν διακρίνει στον άλλο ειλικρίνεια, παραμερίζει την καχυποψία ή την προκατάληψη.
5. “Μεστή ελέους και καρπών αγαθών.” Δεν είναι θεωρητική. Έχει ευσπλαχνία και αγάπη έμπρακτη, που ανταποκρίνεται στην συγκεκριμένη ανάγκη.
6. Αδιάκριτος. Δηλ. απροσωπόληπτη. Οι άνθρωποι με την “αδιάκριτον” σοφία δεν είναι δουλοπρεπείς στους ανωτέρους και δεσποτικοί στους κατωτέρους. “Τοις ασθενέσει λέοντες και τοις κρατούσι κύνες” (Γρηγόριος Θεολόγος ). Αλλά προς όλους ευπρεπείς και αξιοπρεπείς.
7. Ανυπόκριτη. Χωρίς προσωπείο. Γιατί επειδή είναι αγνή και διαυγής, δεν έχει να κρύψει τίποτα.
Αυτήν την αληθινή σοφία, που χαρίζει το φως της Χάριτος του Θεου, που ακτινιβόλησε κατά την Μεταμόρφωση του Σωτήρος, κατέληξε ο Μητροπολιτης Κορωνείας, ας ζητάμε από τον Θεό και ας έχουμε ανοιχτή την καρδιά μας, για να την δεχόμαστε.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Περί οσφρήσεως

Ομιλία του π. Μύρωνος Σιμωνοπετρίτου για την αίσθηση της όσφρησης, με αφορμή το βιβλίο του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου «Περί φυλακής των πέντε αισθήσεων». Η ομιλία … [...]

«Τα συγκλονιστικά θαύματα που βεβαιώνουν και διαλαλούν την άμετρη αγάπη και τη στοργή της Παναγίας στους Έλληνες»

Αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, Σήμερα, αυτή τη μεγάλη θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, οι ορθόδοξοι χριστιανοί σε όλο τον κόσμο τιμούν την Παναγία Μητέρα μας. … [...]

Η κοίμηση της Θεοτόκου

«Η πηγή τής ζωής εν μνημείω τίθεται καί κλίμαξ πρός ουρανόν ο τάφος γίνεται». (Προσόμοιον Μ.Εσπερινού Κοιμήσεως Θεοτόκου). Σήμερα, όπως καί σέ κάθε γιορτή αγίου τής … [...]