To τεράστιο βιολί

Η Κατερίνα μπήκε στο ωδείο. Μια πολύ ευγενική κυρία της είπε να περιμένει έξω από μια αίθουσα. Σε λίγο θα έκανε το πρώτο της μάθημα στο βιολοντσέλο. Ήταν πολύ χαρούμενη αλλά και λιγάκι νευρική. Ξαφνικά από την απέναντι αίθουσα ακούστηκε μια μελωδία. Δυο όργανα έπαιζαν. Το ένα ήταν σίγουρα πιάνο. Ο ήχος του άλλου έμοιαζε με τσέλο, αλλά ήταν πιο βαθύς και πιο μπάσος. Δεν μπορούσε να ξέρει σίγουρα.
%bass_double_apospasma1%
Η μελωδία σταμάτησε και η φωνή μιας δασκάλας ακούστηκε: «Διάλειμμα 10 λεπτών!». Ένα νεαρό αγόρι βγήκε από την αίθουσα κουβαλώντας στα χέρια του ένα όργανο που έμοιαζε κι αυτό με βιολί, σαν το τσέλο της Κατερίνας, αλλά ήταν ακόμα πιο μεγάλο.
– Σου αρέσει το κοντραμπάσο μου; τη ρώτησε ο νεαρός. Είδα που το κοιτούσες επίμονα. Με λένε Χάρη.
– Εγώ είμαι η Κατερίνα, απάντησε η μικρή. Είναι η πρώτη μου μέρα σήμερα στο ωδείο. Ήρθα να μάθω τσέλο.
Υπήρξε για λίγο μια αμήχανη σιωπή.
– Ξέρεις το τσέλο και το κοντραμπάσο έχουν πολλά κοινά, έσπασε απότομα τη σιωπή ο Χάρης. Έχουν και τα δυο τέσσερις χορδές όπως βέβαια και όλα τα έγχορδα της κλασικής ορχήστρας, στηρίζονται και τα δύο στο έδαφος με τη βοήθεια μιας μεταλλικής ράβδου και παίζονται και με δοξάρι. Απλά, όπως βλέπεις, το κοντραμπάσο είναι το πιο ψηλό και φαρδύ όργανο από τα έγχορδα της ορχήστρας, φτάνει δηλαδή σε ύψος το ένα μέτρο και 80 εκατοστά και έχει πολύ βαθύ ήχο.
Η Κατερίνα άγγιξε με περιέργεια το ξύλο του οργάνου. Της φάνηκε πραγματικά τεράστιο και απόρησε πώς ο Χάρης κατάφερνε να παίζει ένα όργανο που ήταν πιο ψηλό κι από τον ίδιο. Αλλά η κοπέλα είχε και μια άλλη απορία:
– Όλα τα έγχορδα παίζονται μόνο με το δοξάρι;
– Όχι απαραίτητα, απάντησε ο Χάρης. Ανάλογα με το κομμάτι και την επιθυμία του συνθέτη. Μπορούμε να παίξουμε μια μελωδία είτε με το δοξάρι είτε «παίζοντας» τις χορδές με τα δάχτυλά μας. Ο τρόπος αυτός παιξίματος με τα δάχτυλα, λέγεται στη μουσική pizzicato, στα ιταλικά. Ειδικά στο τσέλο και στο κοντραμπάσο χρησιμοποιείται συχνά, ιδίως στη τζαζ μουσική. Θες να σου βάλω να ακούσεις ένα κομμάτι που παίζει το κοντραμπάσο μόνο του, χωρίς τη συνοδεία άλλων οργάνων; Έχω μαζί μου το mp3 μου.
Η Κατερίνα έγνεψε καταφατικά και ο νεαρός, αφού βρήκε το κομμάτι που ήθελε, της έβαλε προσεχτικά το ακουστικό στο αυτί. Η μικρή δεν είχε ξανακούσει τόσο μπάσο ήχο στη ζωή της. Το βαθύ ηχόχρωμα έδινε στη μελωδία μια πρωτοτυπία και μια μελαγχολία ταυτόχρονα.
%bass_double_apospasma2%
Όταν το κομμάτι τελείωσε, έβγαλε το ακουστικό και είπε στον Χάρη:
– Πολύ μου άρεσε.
Εκείνη τη στιγμή βγήκε από μια αίθουσα μια ξανθιά δασκάλα και πλησίασε το κορίτσι.
– Εσύ είσαι η Κατερίνα, που ήρθες να μάθεις τσέλο, ε; Χαίρομαι πολύ που σε γνωρίζω. Έλα, πέρασε μέσα για να αρχίσουμε το πρώτο μας μάθημα.
Η Κατερίνα χαιρέτισε τον Χάρη και εκείνος της είπε:
– Μακάρι να παίξουμε κάποτε μαζί. Εσύ με το βιολοντσέλο και εγώ με το κοντραμπάσο. Θα είναι απίθανος συνδυασμός.
– Μακάρι, απάντησε η μικρή και ακολούθησε γρήγορα την καινούρια της δασκάλα. Ήταν έτοιμη να ξεκινήσει το πρώτο της μάθημα.
 A.Σ.
Δες στο παρακάτω βίντεο έναν οργανοπαίχτη να παίζει το κοντραμπάσο και με το δοξάρι και pizzicato συνδυάζοντας τις μελωδίες μεταξύ τους

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

12628 – Η Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Αθωνική Πολιτεία- Στιγμές κατάνυξης και ψυχικής αγαλλίασης (φωτογραφίες)

Στιγμές κατάνυξης και ψυχικής αγαλλίασης λαμβάνουν χώρα στο Περιβόλι της Παναγίας αφού με τη δέουσα εκκλησιαστική λαμπρότητα και σύμφωνα με την αγιορείτικη τάξη τελείται … [...]

Η κακουργία του διαβόλου (Λουκ. η΄ 26-39)

«Δέομαί σου, μη με βασανίσης» Πολλοί άνθρωποι τη μανία του διαβόλου που στρέφεται κατά της ψυχής μας και μας δημιουργεί πολλά προβλήματα «συνοράν ουκ έχουσι», δηλαδή … [...]