Η ζωή του ανθρώπου έξω από τον παράδεισο

Στα προηγούμενα μαθήματά μας, αγαπητά παιδιά, σας έλεγα πρώτα ποιος έκανε τον κόσμο. Τον έκανε ο Θεός. Όλα, και αυτά που φαίνονται και αυτά που δεν φαίνονται – «ορατών τε πάντων και αοράτων» –, όπως λέγουμε στο «Πιστεύω» μας, όλα τα έκανε ο Θεός. Αλλά τελειώτερο από όλα τα δημιουργήματα είναι ο άνθρωπος. Ο άνθρωπος είναι δύο φύλα, ο άνδρας και η γυναίκα. Και μεταξύ αυτών των δύο, του άνδρα και της γυναίκας, λέγει κάποιος άγιος πατέρας, ο Θεός έβαλε μία «θελκτική έλξη» και έτσι γίνεται ο γάμος μεταξύ τους. Ο άνδρας έλκεται σ᾽ αυτό που του κόπηκε (την πλευρά του, δηλαδή) και η γυναίκα έλκεται σ᾽ αυτό από το οποίο κόπηκε. Και ο Θεός έδωσε σ᾽ αυτούς την δύναμη και την χάρη να κάνουν και αυτοί οι ίδιοι παιδιά με τον γάμο τους. Και όλοι εμείς γεννηθήκαμε από ένα πατέρα και μία μητέρα.

Αυτά έγιναν στον παράδεισο, δηλαδή στον κήπο, όπου κατοικούσε ο Θεός. Και ήθελε ο Θεός να είναι πάντα με τον άνθρωπο στον παράδεισο και ήθελε ακόμη να τον κάνει ανώτερο από ο,τι ήταν• ήθελε να τον κάνει «καθ᾽ ομοίωσιν» προς Αυτόν, με το να τηρεί την εντολή που του έδωσε. Αλλά ο άνθρωπος, ακούοντας την συμβουλή αυτού που πρώτος αμάρτησε, τον οποίο τώρα τον λέμε διάβολο, ενώ πρώτα ήταν ο ανώτερος από τους αγγέλους, αμάρτησε και ο άνθρωπος και δεν έχει πιά θέση στον παράδεισο!.. Ένας άγγελος τους έβγαλε από αυτόν και αρχίζει τώρα η ζωή του ανθρώπου στην γη.
 Όταν, παιδιά, ο άνθρωπος τα χαλάσει με τον Θεό, το αποτέλεσμα είναι να τα χαλάσει και με τον άνθρωπο. Δυό παιδιά έκανε ο Αδάμ και η Εύα πρώτα, τον Κάιν και τον Άβελ, και έπειτα έκανε και άλλους υιούς και θυγατέρες. Αλλά διαβάζουμε στην Αγία Γραφή ότι ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ. Γιατί; Για το τίποτε. Από φθόνο. Γιατί ο Κάιν έβλεπε ότι ο αδελφός του ο Άβελ ευλογείται περισσότερο απ᾽ αυτόν. Και για να μην κάνει ο Κάιν μεγαλύτερο κακό στην οικογένεια του Άβελ, ο Θεός τον έδιωξε μακρυά σε άλλη χώρα, στην χώρα Ναίδ. Τέλος πάντων, αυξήθηκε η ανθρωπότητα και από τον Κάιν και από τα παιδιά του αδελφοσκοτωμένου Άβελ και σκορπίστηκαν οι άνθρωποι σε διάφορα μέρη της γης. Αλλά συνέχιζαν να αμαρτάνουν με μεγαλύτερα μάλιστα αμαρτήματα. Αλλά ήταν και άλλοι που ζούσαν κατά το θέλημα του Θεού. Ώστε έχουμε δύο γενεές των ανθρώπων: Την καλή και την κακή γενεά. Αλλά αυτό που συνέβηκε στην συνέχεια ήταν μεγάλη αμαρτία, η οποία έφερε ένα μεγαλύτερο κακό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Η Πηνελόπη Δέλτα και η Μακεδονία

Η Πηνελόπη Μπενάκη-Δέλτα (1874-Μάιος 1941) γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια, ανήκε, δηλαδή, στον Ελληνισμό της Διασποράς. Τριτότοκο παιδί του μεγαλεμπόρου … [...]

Η Μακεδονία και οι εθνικοί αγώνες

Η Μακεδονία από των αρχαιοτάτων χρόνων, όπως μας θυμίζει και ο Στράβων, ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την υπόλοιπη Ελλάδα και ως εκ τούτου οι Μακεδόνες ήταν πάντα παρόντες … [...]

ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ

   Γέννημα-θρέμμα της ένδοξης Αντιόχειας. Μετά τον θάνατο των γονέων του, μοίρασε όλη την περιουσία του στους φτωχούς. Από έναν φωτισμένο διδάσκαλο μυήθηκε στο … [...]