Κοιμήθηκε ο ζωγράφος, που έφτιαξε τα ψηφιδωτά στον Καθεδρικό Ναό Τιράνων

Γράφει ο π. Ηλίας Μάκος στην Romfea.gr

Σε ηλικία 68 ετών έφυγε από τη ζωή ο διάσημος Αλβανός ζωγράφος, μωσαϊκός και αγιογράφος Ιωσήφ Ντρομπονίκου (Josif Droboniku), που με πολύ ζήλο και φιλότιμο και εξαιρετική τέχνη και πνευματικότητα, έφτιαξε τα ψηφιδωτά στον καθεδρικό ναό Τιράνων, τα οποία διακρίνονται για την αρτιότητά τους.
Αυτά τα ψηφιδωτά ο ίδιος τα θεωρούσε ως αποκορύφωμα της καλλιτεχνικής του πορείας, αλλά, το κυριότερο, και ως στόλισμα της ψυχής του.
Σε στενή συνεργασία και συνεννόηση με τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο δημιούργησε έργα, που δεν είναι μόνο αισθητικά επιτεύγματα, αλλά και παρακινούν σε προσευχή.
Γεννήθηκε το 1952 στο Φίερι, μέσα σε μια οικογένεια, που ήταν συνδεδεμένη με την Ορθόδοξη πίστη.
Αφού σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών και εργάστηκε σε διάφορους εικαστικούς τομείς, εξειδικεύτηκε στη μνημειακή ζωγραφική και στο μωσαϊκό.
Για 20 χρόνια, από το 1990, που άνοιξαν τα σύνορα, έζησε στην Ιταλία και ασχολήθηκε με τη διακόσμηση ναών.
Το 2010 κέρδισε το διαγωνισμό για την κατασκευή του μεγάλου ψηφιδωτού (700 m2) του θόλου του καθεδρικού ναού της Ανάστασης του Χριστού και επέστρεψε στην Αλβανία.
Και στη συνέχεια, μέχρι το τέλος σχεδόν της ζωής του, αν και άρρωστος, δημιούργησε και άλλα ψηφιδωτά στο ναό.
Κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό, γι’ αυτό και τα έργα του στο ναό της Ανάστασης ξεχωρίζουν.
Προσέγγισε και ανέπτυξε τα ορθόδοξα ψηφιδωτά ως σύνθετο γεγονός. Ως γλώσσα εικαστική και ως θεολογία.
Από τη μια απεικόνιζε εκφραστικά την υποστατική μορφή του εικονιζόμενου και από την άλλη με τον κατάλληλο ζωγραφικό τρόπο την παρουσίαζε, ώστε να υπάρχει στο χρόνο.
Ο στόχος του ήταν, και τον πετύχαινε με ακρίβεια, η εικόνα να αποκαλύψει στους ανθρώπους το υπερκόσμιο, αυτό που βρίσκεται έξω από το φυσικό μας κόσμο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

13230 – Αγρυπνία απόψε στο Χιλιανδάρι

Τη μνήμη του κτίτορά της Οσίου Συμεών του Μυροβλύτου (†1199) εορτάζει αύριο 26/13 Φεβρουαρίου η Ιερά Μονή Χιλιανδαρίου. Απόψε θα τελεσθεί πανηγυρική Αγρυπνία. … [...]