Κοινή εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες από την Μητρόπολη και το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (ΦΩΤΟ)

Στην κατάμεστη από κόσμο κεντρική αίθουσα του Πανεπιστημίου Πειραιώς πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020 η καθιερωμένη κατ’ έτος κοινή εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως και του Πανεπιστημίου Πειραιώς, για την εορτή των Τριών Ιεραρχών, προστατών της Παιδείας.
Κεντρικός ομιλητής φέτος ήταν ο ομότιμος Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου κ.Χρήστος Γιανναράς, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Γιατί άλυτο το πρόβλημα της παιδείας στην Ελλάδα σήμερα;».
Τους παρευρισκομένους καλωσόρισε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς κ.Άγγελος Κότιος, ο οποίος αναφέρθηκε συνοπτικά στην μεγάλη προσφορά και το πολυσχιδές έργο των τριών Ιεραρχών και καλώντας στο βήμα τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ.Σεραφείμ, τον συνεχάρη τόσο για την πρωτοβουλία του αυτή, όσο και για την άριστη οργάνωση και προετοιμασία της εκδηλώσεως.
Στον σύντομο χαιρετισμό του o Σεβασμιώτατος, μεταξύ άλλων, σημείωσε πως «η συνάντηση Ελληνισμού και Χριστιανισμού στα πρόσωπα των τριών μεγάλων Ιεραρχών αποκαλύπτει την Θεολογία των εκπλήξεων», υπογραμμίζοντας πως «οι τρεις Οικουμενικοί Πατέρες προβαίνουν στο πρώτο επαναστατικό άλμα δίνοντας την μεγαλύτερη σημασία στο νου και την καρδιά κάνοντας λόγο για νοερά ησυχία και καρδιακή καθαρότητα».
Επεσήμανε επίσης ότι οι τρεις μεγάλοι Ιεράρχες της Εκκλησίας μας «κηρύσσουν διαχρονικά ότι για να κατορθώσει ο άνθρωπος να ενωθεί με τον προαιώνιο Λόγο πρέπει να ελευθερωθεί από τις αισθήσεις και τους φραγμούς της υποκειμενικότητός του», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «προϋπόθεση της κοινωνίας είναι η πραγμάτωση του αληθούς για την Θεολογία των Τριών Ιεραρχών».
Τέλος, κάλεσε στο βήμα τον κ.Χρήστο Γιανναρά τον οποίο και ευχαρίστησε τόσο για την παρουσία του, όσο και για «εξαίρετο προσφορά του στη θύραθεν και θεολογική γραμματεία και επίκαιρο και καίριο λόγο του στα κοινωνικά δρώμενα».
Ο κ.Γιανναράς, αναφέρθηκε στα διαχρονικά προβλήματα της παιδείας, στις προσπάθειες αλλαγής δομών από τους εκάστοτε υπουργούς και στην «υποκατάσταση της παιδείας από συμπληρωτικές και βοηθητικές μεθόδους», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Επεσήμανε ότι στην Ελλάδα υπάρχει μια κατάσταση που κατανοεί την παιδεία ως κάτι χρηστικό τονίζοντας παράλληλα ότι «η αλήθεια δεν εξαντλείτε ποτέ στην κατανόηση. Έχει μια δυναμική η οποία παρατείνεται, επεκτείνεται». «Η αλήθεια είναι εμπειρία μετοχής», πρόσθεσε.
«Η πολιτική για τους Έλληνες ήταν ένα άθλημα αληθείας και το να είσαι πολίτης ήταν τιμή στην αρχαία Ελλάδα» ανέφερε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ.Γιανναράς, προσθέτοντας ότι «η παιδαγωγία, η αγωγή των παίδων, ήταν ακριβώς να γίνουν πολίτες. Να μπορούν να μετάσχουν στον κατ’ αλήθειαν τρόπο της υπάρξεως».
Αναφερόμενος στα δίσεκτα χρόνια της τουρκοκρατίας ανέφερε ότι «η προτεραιότητα της κοινωνίας των σχέσεων, έφτανε να είναι πολιτικό γεγονός και βέβαια στους χρόνους της τουρκοκρατίας επιβίωνε η κοινότητα ως Ενορία», συμπληρώνοντας ότι «οι άνθρωποι έσωζαν και ζούσαν και βίωναν την κοινότητα μέσα από την πράξη. Όχι την θεωρία. Όχι ιδεολογικές θέσεις».
Τέλος ο κ.Χρήστος Γιανναράς επεσήμανε ότι «μέσα στον πολιτισμό που έχουμε, στις ρίζες μας, υπάρχει μία καθολικότητα που μπορεί να αγκαλιάσει τα πάντα, αρκεί να συναντά την ετοιμότητα για μια έξοδο από το ‘’εγώ’’, ενώ καταλήγοντας υπογράμμισε πως «σήμερα και η τεχνολογία και τα πολιτικά συστήματα έχουν την μονομανία να κάνουν το άτομο, Θεό. Να κάνουν την ατομικότητα, το παν. Να είναι τα δικαιώματα του ατόμου η αρχή, ο κανόνας της συμβίωσης. Όμως η πρόταση υπάρχει και την γιορτάζουμε σήμερα».
Ακολούθησε δεξίωση για όλους τους παρευρισκομένους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Το μυστήριο του γάμου

Ομιλία για το μυστήριο του γάμου από τον π. Μύρωνα Σιμωνοπετρίτη που έγινε σε σύναξη νέων στο Μετόχι της Αναλήψεως της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας στο Βύρωνα Αττικής. %audio% … [...]

"ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΕΡΙΣ ΤΟΥ ΒΙΟΥ “(Αγ.Νεκταρίου)

Άπό τά Άπαντα τού Άγίου Νεκταρίου..Τόμος Γ´ Ό Άγιος Νεκτάριος,τίς έλεύθερες ώρες του,ίδίως στή Ριζάρειο Σχολή,σχεδίαζε Σταυρούς καί έγραφε έπ´ αύτών είτε άγιογραφικά … [...]

Περί παράδοσης…

Παράδοση. Παρά και δίνω. Παραδίδω. Μεταφέρω. Μεταλαμπαδεύω. Συνεχίζω. Διαιωνίζω. Διατηρώ. Ακολουθώ. Τηρώ. Φροντίζω. Φυλάω. Διατηρώ και άλλα τόσα συνώνυμα και εννοιολογικά … [...]