Ο Κορωνείας Παντελεήμων στον Άγιο Διονύσιο στην Ζάκυνθο (ΦΩΤΟ)

Και εφέτος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε προσκύνημα στον Άγιο Διονύσιο στην Ζάκυνθο.
Με την άδεια του οικείου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ζακύνθου κ. Διονυσίου την Κυριακή 12η τ.μ. (Ε Ματθαίου) χοροστάτησε στον Όρθρο και προέστη της Θ. Λειτουργίας στον Ι. Ναό Αγ. Διονυσίου.
Τον πλαισίωσαν οΑρχιμ. Σεραφείμ Γονίδης και οι Διάκονοι Αθανάσιος και Δραγανίγος.
Αφορμή για το κήρυγμά του πήρε από τον στίχο της αποστολικής περικοπής: «Καρδία γαρ πιστεύεται εις δικαιοσύνην στόματι δε ομολογείται εις σωτηρίαν».
Ας προσπαθήσουμε, είπε, να ερμηνεύσουμε αυτόν τον στίχο από την σημερινή περικοπή της προς Ρωμαίους Επιστολής του Απ. Παύλου (Ρωμ. Ι, 10). Και πρώτα ας ερμηνεύσουμε τις λέξεις.
α. «Καρδία». Όταν στην εκκλησιαστική γλώσσα αναφέρουμε την λέξη «καρδία» δεν εννοούμε,βέβαια,το όργανο,που ρυθμίζει την κυκλοφορία του αίματος.
Με την λέξη «καρδία» εννοούμε τον βαθύτερο πυρήνα της πνευματικής μας υπάρξεώς. Τον βαθύτερο ψυχικό μας κέντρο.
«Καρδία μεν πιστεύεται» δηλ. η πίστη μας πρέπει να είναι ριζωμένη στα βάθη της υπάρξεώς μας,για να μη κλονίζεται στη πρώτη δοκιμασία.
β. «δικαιοσύνη». Η λέξη αυτή έχει μια ευρύτερη έννοια στην Αγ. Γραφή από την έννοια την αντίθετη της αδικίας.
Γιατί αυτό εννοούμε σήμερα με την λέξη δικαιοσύνη. Όμως στην Αγ. Γραφή η λέξη δικαιοσύνη έχει την έννοια της αγιότητας γενικά.
Όταν η Αγ. Γραφή αναφέρει την λέξη «δίκαιος» εννοεί τον άγιο. Όταν ψάλουμε π.χ. «και οι δίκαιοι εκλάμψουσιν ως φωστήρες», δεν εννοούμε αυτούς, που είναι δίκαιοι στην ζωή και στις συναλλαγές τους.
Εννοούμε τον άνθρωπο του Θεού, τον άγιο. Η καρδιακή, λοιπόν πίστη οδηγεί στην αγιότητα.
γ. «ομολογείται». Η ομολογία είναι η λόγω και έργω εκδήλωση της πίστεώς μας στον Κύριο Ιησού.
Το αναφέρει ο προηγούμενος στίχος : «εάν ομολογήσης εν τω στόματί σου Κύριον Ιησούν».
Αυτό, βέβαια, που τονίζει ο Απόστολος είχε σημασία για την εποχή των διωγμών,όταν οι πιστοί ομολογούσαν την πίστη τους στον Χριστό.
Όμως εξ αιτίας αυτής της ομολογίας υφίσταντο μαρτύρια και θάνατο ακόμη. Άρα ήταν μια ομολογία ζωής. Αυτή ζητείται από εμάς σήμερα.
Να ομολογούμε Χριστόν,όχι μόνο «στόματι», αλλά και με την ζωή και τα έργα μας.
δ. «σωτηρία». Η λέξη προέρχεται από το «σώος», που σημαίνει ακέραιος,ολόκληρος.
Όταν ο πιστός πιστεύει «εν τη καρδία» του και «ομολογή» με τον λόγο και την ζωή του την πίστη του στον Χριστό, τότε ενσωματώνεται στο Σώμα του Χριστού, την Εκκλησία και γίνεται «σώος και ολόκληρος».
Ξεπερνά την εσωτερική του διάσπαση. Απαλλάσσεται από ενοχές με την μετάνοια.
Ισορροπεί ψυχικά. Αισθάνεται πληρότητα. Ειρηνεύει. Αυτό σημαίνει «σωτηρία». Ο άνθρωπος μοιάζει, πολλές φορές, με ένα συντριμμένο κρυστάλλινο καλλιτέχνημα και ο Χριστός μαζεύει τα συντρίμμια και τον αποκαθιστά στο «αρχαίον κάλλος»!
Αυτή η σωτηρία προσφέρεται σε όλους μας. Αρκεί και εμείς να πιστεύουμε στον Χριστό με την καρδιά μας και να ομολογούμε την πίστη μας «στόματι» και «βίω», για να μη υπάρχει αντίφαση μεταξύ λόγων και έργων, όπως, δυστυχώς, υπάρχει πολλές φορές.
Πίστη, λοιπόν, εγκάρδια και ζωή ομολογίας! Να τί μας ζητά ο Χριστός!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ