ροδος κατασκευη ιστοσελιδων

Orthodoxy Rodos

orthodoxy rodos - hellas

  • HOME
  • ΡΟΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
    • orthodoxia
    • pemptousia
    • proskynitis
    • saint
    • ekklisiaonline
    • orthmad
    • orthodoxia.online
    • simeiakairwn
    • xristianos
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – NEWS
    • ENTER ΡΟΔΟΣ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ
  • GOSSIP
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • WEB TECH
  • ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
    • GREEK TV
    • ΔΙΑΚΟΠΕΣ
    • ΜΠΑΣΚΕΤ
You are here: Home / ekklisiaonline / Εισήγηση Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας στο Β’ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο

Εισήγηση Μητροπολίτη Ν. Ιωνίας στο Β’ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο

30/09/2025 - 11:56 | Filed Under: ekklisiaonline Tagged With: ΡΟΗ

Β΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
«Ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία καὶ ἡ ὀντολογία τῆς τεχνολογίας: ἀνθρωπολογικές, πολιτικές, οἰκονομικές, κοινωνικὲς καὶ πολιτισμικὲς συνέπειες»

Θεσσαλονίκη, 29 Σεπτεμβρίου – 1 Ὀκτωβρίου 2025
*
«Ἡ ὀντολογία τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης καὶ ἡ δυνατότητα διδαχῆς τοῦ Εὐαγγελίου»
Εισαγωγή
Ὅπως δηλώνει ὁ ἴδιος ὁ ὅρος, ὀντολογία εἶναι ὁ λόγος περί τοῦ ὄντος. Ο όρος καθιερώνεται στήν φιλοσοφία τού 17ου-18ου αἰῶνος (Glauberg, Wolff), παρ’ ὅλο ποὺ ὁ Ἀριστοτέλης της εἶχε ἤδη προσδώσει ένα ξεχωριστό νόημα, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ ὁ ἴδιος τόν ὅρο, δηλαδή ὡς τῆς ἐπιστήμης τοῦ «ὄντος καθ’ ὅ ὡς ὄντος», ὡς τοῦ εἶναι καί τοῦ οἷον εἶναι, μέσα ἀπό τή διάκριση πρώτης καί δευτέρας οὐσίας, δηλαδή τής πρώτης οὐσίας, πού εἶναι τό συγκεκριμένο ὄν, καί της δεύτερης οὐσίας, πού εἶναι τό γενικό καί καθολικό ὄν.
Τό ὀντολογικό αυτό ἐρώτημα ἀπασχόλησε καί τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, ἀφοῦ ἀναζήτησαν τήν ἀλήθεια ὄχι ἔξω ἀπό τόν χρόνο καί τήν ὕλη, ἀλλά ἐν Χριστῷ, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ τήν ἀλήθεια τῶν ὄντων καί τό πλήρωμά τους στά ἔσχατα (Μάξιμος Ὁμολογητής).
Σήμερα, ὁ ὀντολογικός προβληματισμός ἐπεκτείνεται καί στόν ψηφιακό κόσμο. Τό «εἶναι» τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης δέν περιορίζεται σέ μία τεχνική πλατφόρμα, ἀλλά συγκροτεῖται ὡς νέος ἀνθρωπολογικός τόπος, ὅπου ὁ ἄνθρωπος διαμορφώνει ταυτότητα καί συνάπτει σχέσεις. Ἡ ἀλήθεια ὅμως αὐτῶν τῶν σχέσεων κρίνεται ἀπό τό ἐάν ὑπηρετοῦν τήν πραγματική κοινωνία προσώπων ἢ μένουν σέ εἰκονικὲς μορφές.
Ἡ σημασία τῶν ΜΚΔ στή σύγχρονη ζωή: Δέν εἶναι μόνο τεχνικά ἐργαλεία, αἀλλά χώροι ὕπαρξης, ἐπικοινωνίας καί ταυτότητας.
Σύνδεση μέ τό ἐρώτημα: πώς μποροῦν τά ΜΚΔ νά γίνουν ὄχι ἁπλῶς μέσο πληροφόρησης, ἀλλά χώρος διδαχῆς τοῦ Ευαγγελίου;
Α. Ἡ ὀντολογία τῶν Μ.Κ.Δ.
Ψηφιακή ὕπαρξη: Τό «εἶναι» τῶν χρηστῶν δέν περιορίζεται στόν φυσικό κόσμο, ἀλλά ἐκτείνεται σέ ἕναν «ψηφιακό τόπο», ὅπου ἡ παρουσία του καταγράφεται, προβάλλεται καὶ διαμορφώνεται.
Ἡ ψηφιακή ταυτότητα γίνεται μιᾶς μορφῆς προέκταση τῆς προσωπικῆς ὑπάρξεως, ὅχι μόνον ὡς ἀνταλλαγή πληροφοριῶν, ἀλλά καί ὡς «εικονική πραγματικότητα» τοῦ προσώπου. Αὐτό δείχνει πῶς ὁ ἄνθρωπος τείνει νά δημιουργήσει πολλαπλές ἐκφράσεις τοῦ εἶναι του, ποὺ ὅμως δέν εἶναι πάντα ταυτόσημες μέ τήν πραγματικὴ του ζωή.
Στήν Ὀρθόδοξη Θεολογία, τὸ πρόσωπο δέν ταυτίζεται μὲ τὴν εικόνα πού προβάλλει, ἀλλὰ μέ τὴν ἀληθινή σχέση τον μέ τὸν Θεό καὶ με τὸν ἄλλον.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γράφει· «ἡ ζωὴ ὑμῶν κέκρυπται σὺν τῷ Χριστῷ ἐν τῷ Θεῷ» (Κολ. 3,3). Ἡ ταυτότητα τοῦ πιστοῦ δέν ἀποκαλύπτεται πλήρως σέ ἕναν ψηφιακό καθρέφτη, ἀλλὰ στήν κοινωνία μέ τόν Χριστό, ὅπου ἀναφαίνεται ἡ ἀλήθεια τῆς ὑπάρξεως.
Σχέση – ὑπαρξιακή διάσταση
Ἡ ὀντολογία τῶν ΜΚΔ στηρίζεται στή «σχέση» καί τήν «δικτύωση». Ὁ ἄνθρωπος ἀναζητεῖ νά εἶναι «συνδεδεμένος».
H ψηφιακὴ σχέση μένει πολλές φορές ἐπιφανειακή, ἀποσπασματική, καί μπορεῖ νά δημιουργήσει φαινομενικὴ κοινωνία χωρὶς γνήσια προσωπική ἐμπλοκή. Πρόκειται γιὰ ἕναν κίνδυνο ἀποπροσωποποίησης, ὅπου τό «πρόσωπο» γίνεται «προφίλ» καί ἡ σχέση «ἐπαφή».
Ἡ ὀρθόδοξη θεολογία διδάσκει ὅτι ἡ ὕπαρξη δέν ὑπάρχει ἀυτοτελῶς, ἀλλὰ θεμελιώνεται στήν κοινωνία μέ τόν Θεό καί τόν ἄλλον.
Ὁ ίδιος ὁ Χριστός ὑπογραμμίζει· «Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις» (Ἰω. 13,35).
Ἡ ἀγάπη καί ἡ κοινωνία εἶναι ἡ ἀληθινὴ ὀντολογικὴ διάσταση τοῦ προσώπου, καί ὄχι ἡ τεχνητὴ ἐγγύτητα ποὺ ἐνίοτε προσφέρει τό διαδίκτυο.
Χρόνος καὶ μνήμη
Τά ΜΚΔ δημιουργοῦν ἕνα «αἰώνιο παρόν». Ὁ ἄνθρωπος βρίσκεται σέ συνεχή ἐνημέρωση, ἄμεση ἐπικοινωνία, καί ἀέναη ῥοὴ πληροφορίας. Ὁ χρόνος γίνεται ἐπικαιρότητα, ἐνώ ἡ μνήμη ἀποθηκεύεται ψηφιακά, χωρίς ἐσωτερικὴ ἐπεξεργασία.
Ἡ ταχύτητα τοῦ «στιγμιαίου» ἐγκλωβίζει τήν ὕπαρξη σέ ἕναν παρόντα χρόνο, ἀκυρώνοντας τήν προοπτική τοῦ μέλλοντος.
Ἡ χριστιανικὴ ζωή ὅμως δέν περιορίζεται στό πρόσκαιρο. Ὁ Απ. Παῦλος μας λέγει: «καὶ οἱ χρώμενοι τῷ κόσμῳ τούτῳ ὡς μὴ καταχρώμενοι· παράγει γὰρ τὸ σχῆμα τοῦ κόσμου τούτου». (Α΄ Κορ. 7,31). Ὁ χρόνος ἀποκτᾷ ἀληθινό νόημα μόνο σέ σχέση μέ τά ἔσχατα, μέ τήν ἐλπίδα τῆς Βασιλείας.
Ἡ μνήμη δέν εἶναι ἀποθήκη δεδομένων, ἀλλά λειτουργικὴ ἀνάμνηση, ὅπως στό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας: «τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν» (Λουκ. 22,19). Ἐκεῖ ὁ χρόνος μεταμορφώνεται σέ σωτηριολογική ἐμπειρία.
Σώμα – ἀσώματη παρουσία
Στόν ψηφιακὸ κόσμο ἡ ἐπικοινωνία γίνεται χωρὶς σωματικότητα. Ὁ ἄνθρωπος «παρίσταται» μέ λόγια, εἰκόνες καί δεδομένα.
Αὐτό ἐγείρει ἀνθρωπολογικὰ ἐρωτήματα: μπορεῖ νά ὑπάρξει ἀληθινὴ σχέση χωρίς τό σῶμα;
Ἡ ἀποσωματοποίηση ὁδηγεῖ σέ μιὰ ἐικονικὴ κοινωνία, ποὺ στερεῖται τῆς ἐνσώματης ἐμπειρίας τοῦ ἄλλου.
Ἡ χριστιανικὴ πίστη ἀντιπαραβάλλει στο φαινόμενο αυτό το γεγονός τῆς ἐνανθρωπήσεως. Ὁ Θεός Λόγος «σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν» (Ἰω. 1,14).
Τό σῶμα ἔχει σωτηριολογικὴ σημασία: δέν εἶναι ἐμπόδιο ἀλλὰ ὁδός σωτηρίας.
Στήν ἐκκλησιαστικὴ ζωή ἡ παρουσία τοῦ σώματος (στήν προσευχή, τήν κοινή λατρεία, τά μυστήρια) ἀποτελεῖ ἀναγκαῖο στοιχεῖο κοινωνίας.
Ἡ ἀσώματη παρουσία τῶν ΜΚΔ μπορεῖ νά βοηθᾷ τήν ἐπικοινωνία, ἀλλά δέν δύναται νά ἀντικαταστήσει τήν ἐνσώματη κοινωνία τῆς Ἐκκλησίας.
Β. Δυνατότητα διδαχῆς τοῦ Εὐαγγελίου
1. Θετική προοπτική
Τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης μποροῦν νὰ θεωρηθοῦν ὡς μὶα νέα «ἀγορά», ἕνας χώρος δημόσιας συνάντησης τῶν ἀνθρώπων, ἀναλογικῶς μὲ τὸν ἱερό βράχο τοῦ Ἀρείου Πάγου, ὅπου ὁ Ἀπόστολος Παῦλος κήρυξε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ (Πραξ. 17,22-23).
Μέσα σὲ αὺτό τὸ ψηφιακό περιβάλλον, ἡ Ἐκκλησία ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ διαδώσει τὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου σὲ παγκόσμια κλίμακα, ἀγγίζοντας ἀνθρώπους ποὺ διαφορετικά δὲν θὰ εἴχαν ἐπαφή μὲ τὴ διδασκαλία ἤ τὴν ποιμαντική παρουσία της.
Τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης προσφέρουν τὴ δυνατότητα διάδρασης καὶ συζήτησης, ἐνισχύοντας τὸν χαρακτήρα τοῦ Εὐαγγελίου ὡς ζωῆς καὶ ὄχι ἁπλά ὡς πληροφορίας.
2. Ποιμαντική λειτουργία
Ἡ παρουσία τοῦ κληρικοῦ (Ποιμένος) στὸν ψηφιακό χώρο δὲν περιορίζεται στὴν πληροφόρηση, ἀλλά λειτουργεῖ ὡς ζωντανή μαρτυρία τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως λέγει ὁ Χριστός: «Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις» (Ιω. 13,35).
Ὁ ψηφιακός χώρος ἐπιτρέπει τὴν ἐπαφή μὲ ἀπομακρυσμένους, ἀποξενωμένους ἤ ἀνθρώπους ποὺ δὲν συμμετέχουν στὸν φυσικό χώρο τῆς Ἐκκλησίας, προσφέροντας ἕναν νέο τόπο ποιμαντικῆς παρουσίας καὶ πνευματικῆς καθοδήγησης. Μέσα ἀπὸ στοχευμένο καὶ ὑπεύθυνο περιεχόμενο, ὁ κληρικός-Ποιμένας μπορεῖ νὰ δημιουργήσει σχέσεις ἐμπιστοσύνης καὶ κοινότητας, ἀκόμη καὶ χωρίς τὴ φυσική παρουσία.
3. Ὅρια καὶ προκλήσεις
Παρά τις δυνατότητες, ὑπάρχει ὁ κίνδυνος εκκοσμικεύσεως τοῦ Ευαγγελίου, ὅταν τὸ μήνυμα μετατρέπεται σὲ προϊόν ἐπικοινωνίας ποὺ ἀκολουθεῖ τήν λογική τῆς ταχύτητας ἤ τοῦ ἐντυπωσιασμοῦ.
Ἡ ψηφιακή παρουσία δὲν δύναται νὰ ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὴν μυστηριακή καὶ τήν κοινοτική διάσταση τοῦ Εὐαγγελίου.
Τὸ μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου δὲν εἶναι μόνο πληροφορία, ἀλλά ζωή ποὺ βιώνεται μέσα στή λατρεία καί τὴν κοινότητα τῆς Ἐκκλησίας.
Ἡ χρήση τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης πρέπει νὰ ὑπακούει στὴν οὐσία καί τὴν ἀποστολή τοῦ Εὐαγγελίου, καὶ ὄχι τὸ ἀντίστροφο.
4. Κριτήρια χρήσης
Ἡ ὑπεύθυνη χρήση των Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης ἀπαιτεῖ διάκριση μεταξύ τῶν μέσων καὶ τῶν σκοπῶν. Τὰ ψηφιακά ἐργαλεία δὲν πρέπει νὰ ὑπαγορεύουν τὸν τρόπο τοῦ κηρύγματος.
Τὸ Εὐαγγέλιο δὲν προσαρμόζεται στὴν ταχύτητα καὶ στὴ λογική τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης, ἀλλά τὰ ΜΚΔ μποροῦν νὰ γίνουν ὄργανα διακονίας του, ὑποστηρίζοντας τὴν πνευματική ἐπικοινωνία, τήν διδασκαλία καὶ τὴν διάδοση τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ.
Ὁ χρήστης, εἰδικά ο κληρικός – Ποιμένας, καλεῖται νὰ διαφυλάσσει τὴν ἀλήθεια, τὴν πνευματική ἀκεραιότητα καὶ τὴν κοινότητα, ὥστε τὸ ψηφιακό περιβάλλον νὰ λειτουργεῖ ὡς γέφυρα πρὸς τὴν Ἐκκλησία καὶ ὄχι ὡς αὐτοσκοπός.
Προτάσεις
Διάκριση στὴ χρήση τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης
Ἡ Ἐκκλησία δὲν πρέπει νὰ ἀπορρίπτει τὸν ψηφιακό κόσμο, ἀλλά νὰ τὸν προσεγγίζει μὲ διάκριση καὶ ὑπευθυνότητα.
Ὁ Χριστός είπε στοὺς μαθητές Του: «Γίνεσθε φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις καὶ ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί» (Μτ. 10,16). Το χωρίο αυτό αποτελεί κατευθυντήριο ὁδηγό γιὰ τὴ χρήση τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης: χρειάζεται σύνεση, ὥστε νὰ μήν ὑποκύπτουμε στὴ λογική τοῦ ἐντυπωσιασμού, τῆς ὑπερπληροφόρησης ἤ τῆς διαστρέβλωσης, ἀλλά καὶ καθαρότητα προθέσεων, ὥστε τὸ μήνυμα νὰ διατηρεῖ τήν ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου.
Ἡ διάκριση δὲν σημαίνει φόβο ἤ ἀποχή, ἀλλὰ ὑπεύθυνη ἀξιοποίηση τῶν μέσων, μὲ σαφή διάκριση ἀνάμεσα στό μέσο καὶ στὸ σκοπό.
Τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης ὡς ὄργανα διακονίας, όχι υποκατάστατα τῶν ἱ. Μυστηρίων
Τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης μποροῦν νὰ ὑπηρετήσουν οὐσιαστικά τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας, μόνο ἐφόσον παραπέμπουν σὲ μία ζωντανή κοινότητα πίστεως καὶ δὲν λειτουργοὺν ὡς ὑποκατάστατο τῶν Μυστηρίων.
Ἡ πίστη δὲν μεταδίδεται μόνο μὲ λέξεις, ἀλλά κυρίως μέσα ἀπὸ τὴ μυστηριακή ζωή, τὴν κοινή λατρεία, τὴν ἐμπειρία τῆς Θείας Εὐχαριστίας.
Ἐάν τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης μείνουν σὲ ἐπίπεδο πληροφορίας, ὑπάρχει ὁ κίνδυνος τὸ Εὐαγγέλιο νὰ παρουσιασθεῖ ὡς ἁπλή ἰδεολογία. Ἀντίθετα, ἐάν λειτουργήσουν ὡς γέφυρα ποὺ ὁδηγεῖ τὸν ἄνθρωπο στὴν ἐκκλησιαστική κοινότητα, τότε γίνονται ἐργαλεῖο διακονίας.
Ὁ ψηφιακός λόγος χρειάζεται νὰ δείχνει πάντα πρὸς τὴν ἀλήθεια τοῦ ζωντανοῦ σώματος τῆς Ἐκκλησίας.
Επίλογος
Ὁ Απόστολος Παύλος διδάσκει: «Οὐ γὰρ ἐπαισχύνομαι τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ· δύναμις γὰρ Θεοῦ ἐστίν εἰς σωτηρίαν παντὶ τῳ πιστεύοντι» (Ρωμ. 1,16). Αὐτὸ ὑπενθυμίζει ὅτι ἡ δύναμη δὲν βρίσκεται στὸ μέσο, ἀλλὰ στὸ ἴδιο τὸ Εὐαγγέλιο.
Ἡ Ἐκκλησία μπορεὶ νὰ χρησιμοποιεῖ τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης, ἀλλά ἡ ζωντανή παρουσία της δὲν ἐξαντλεῖται σὲ ψηφιακούς διαύλους.
Ἡ μεταμορφωτική δύναμη τοῦ Εὐαγγελίου παραμένει ἀναλλοίωτη, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ πλαίσιο στὸ ὁποῖο ἀκούγεται. Τὸ ζητούμενο δέν εἶναι νὰ προσαρμόσουμε τὸ μήνυμα στὰ δεδομένα τοῦ ψηφιακοῦ κόσμου, ἀλλὰ νὰ τὸ μαρτυρήσουμε μὲ παρρησία καὶ ἀλήθεια.
Μεταμόρφωση τοῦ ψηφιακοῦ τόπου
Ἡ Ἐκκλησία καλεῖται νὰ ἀντιμετωπίσει τὸν ψηφιακό τόπο ὄχι ὡς ἀπειλή, ἀλλά ὡς ευκαιρία γιὰ μαρτυρία καὶ γιὰ δημιουργία ἀληθινῆς κοινωνίας.
Ὅπως ἡ θεία Χάρη μεταμορφώνει τὴν ὕλη (νερό, ψωμί, κρασί, λάδι) σὲ φορέα σωτηρίας, ἔτσι καὶ ὁ ψηφιακός χώρος μπορεῖ νὰ μεταμορφωθεῖ, ὅταν χρησιμοποιείται μὲ προσευχή, διάκριση καὶ ἀλήθεια, σὲ εὐκαιρία κοινωνίας καὶ κηρύγματος.
Σεπ 30, 2025Εκκλησία Online

Γέρων Νεκτάριος: Όταν ζεις την Παρουσία του Θεού, ουδέν άλλο ζητά η ψυχή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ: Μακάριοι ενώπιον του Θεού

Μα­κά­ριοι, όσοι δο­ξά­ζουν τον Θεό και για το φεγ­γά­ρι που τους φέγ­γει, και περ­πα­τούν την νύ­χτα. Μα­κα­ριό­τε­ροι όμως εί­ναι αυ­τοί που το έχουν κα­τα­λά­βει, ότι ούτε το φως του φεγ­γα­ριού εί­ναι του φεγ­γα­ριού, αλλά ούτε το δικό … [...]

Το Ευαγγέλιο της Παρασκευής 3 Οκτωβρίου 2025 – Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης

Το Ευαγγέλιο της Παρασκευής 3 Οκτωβρίου 2025. Εορτή της Ορθοδοξίας: Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης ο Ιερομάρτυρας και Πολιούχος Αθηναίων. Οι Άγιοι Ρουστίκος και Ελευθέριος οι Μάρτυρες. Η Αγία Δάμαρις η Αθηναία η Μάρτυς. Κατά Λουκά: … [...]

O Άγιος Νεκτάριος για τον πνευματικό αγώνα

Σκοπός της ζωής μας είναι να γίνουμε τέλειοι και άγιοι. Να αναδειχθούμε παιδιά του Θεού και κληρονόμοι της βασιλείας των ουρανών. Ας προσέξουμε μήπως, για χάρη της παρούσας ζωής, στερηθούμε τη μέλλουσα· μήπως, από τις βιοτικές φροντίδες και … [...]

Ο Άγιος Νεκτάριος για το Άγιο Βάπτισμα

«Όσοι βαπτιστήκατε στο όνομα του Χριστού, ντυθήκατε τον Χριστό» (Γαλ. 3:27). Πόσο μεγάλη αλήθεια μας επισημαίνει μ’ αυτά τα λόγια ο απόστολος Παύλος! Οι βαπτισμένοι χριστιανοί δεν φορούν τον παλαιό άνθρωπο με τα πάθη και τις αμαρτωλές … [...]

Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως: «Μην σας απελπίζει τίποτε»

Αγωνιστείτε ν’ αποβάλετε τα πάθη της ψυχής. Καθαρίστε την καρδιά σας από κάθε ρύπο και διατηρήστε την αγνή, για να έρθει και να κατοικήσει μέσα σας ο Κύριος, για να σας πλημμυρίσει το Άγιο Πνεύμα με τις θείες δωρεές. Παιδιά μου αγαπητά, όλη … [...]

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ: Το «Ύστατο Χαίρε» στον μακαριστό Μητροπολίτη Ροδοστόλου Χρυσόστομο – Δάκρυα στην Εξόδιο Ακολουθία στη Μεγίστη Λαύρα

Ο μακαριστός ιεράρχης, ο οποίος εκοιμήθη εν Κυρίω σε ηλικία 88 ετών, υπήρξε για δεκαετίες ακούραστος εργάτης του Ευαγγελίου, πνευματικός πατέρας εκατοντάδων κληρικών και λαϊκών, αλλά και σημαντικός διδάσκαλος της θεολογικής παιδείας στο … [...]

Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως: «Η προσευχή είναι χορηγός της ζωής»

Ένας Δεσπότης στα ερείπια που άφησε πίσω της η φωτιάΟ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, έχοντας επωμισθεί προσωπικά την συνεχή στήριξη των πυρόπληκτων μελών της τοπικής Εκκλησίας, σήμερα, Κυριακή 22 Αυγούστου 2021, … [...]

Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως: «Πόσο ο Θεός σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου»

Στ’ αλήθεια, πόσο σεβαστή και απαραβίαστη θέλει ο Θεός την ηθική ελευθερία του ανθρώπου! Πόσο αυτοκρατορικό θέλει το αυτεξούσιό του! Εάν ο άνθρωπος δεν ήταν ελεύθερη και αυτεξούσια ύπαρξη, ουδέποτε θα αξιωνόταν τόσο μεγάλου σεβασμού, … [...]

Ο Άγιος Νεκτάριος για τον δρόμο της ευτυχίας

Τίποτα δεν είναι μεγαλύτερο από την καθαρή καρδιά, γιατί μια τέτοια καρδιά γίνεται θρόνος του Θεού. Και τι είναι ενδοξότερο από το θρόνο του Θεού; Ασφαλώς τίποτα. Λέει ο Θεός γι’ αυτούς που έχουν καθαρή καρδιά: «Θα κατοικήσω ανάμεσά τους … [...]

O Άγιος Νεκτάριος για τον πνευματικό αγώνα

Σκοπός της ζωής μας είναι να γίνουμε τέλειοι και άγιοι. Να αναδειχθούμε παιδιά του Θεού και κληρονόμοι της βασιλείας των ουρανών. Ας προσέξουμε μήπως, για χάρη της παρούσας ζωής, στερηθούμε τη μέλλουσα· μήπως, από τις βιοτικές φροντίδες και … [...]

24 hr ΡΟΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Ορθόδοξη Ελλάδα ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ SITE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Follow us – Contact
enter@rodos-island.grprosfores



Φιλικά site











live tv
  • Rhodes Youth Fair 2025: Η νέα γενιά συναντά το μέλλον: Δικτύωση, Εκπαίδευση, Ευκαιρίες
  • Την Δευτέρα αποφασίζουν τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής για τη διαγραφή των Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού σε μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα
  • ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Το δημογραφικό εξελίσσεται στο μεγαλύτερο πρόβλημα νησιών όπως η Κάλυμνος και η Λέρος-Ειδικό πρόγραμμα ενίσχυσης της ζωής για τα δύο αυτά νησιά προτείνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου»
  • ΠΑΣΟΚ: Αναβολή της αυριανής εκδήλωσης με την Αννα Διαμαντοπούλου λόγω της κακοκαιρίας
  • Σύλληψη ημεδαπής για οπλοκατοχή στη Ρόδο
  • AI και ChatGPΤ: είναι εργαλεία ή απειλή για τα παιδιά;
  • Ειρήνη Αγαπηδάκη: Μέσα στον Οκτώβριο τα δωρεάν φάρμακα για την παχυσαρκία των ενηλίκων
  • Τα ενέσιμα φάρμακα αδυνατίσματος πρέπει να αποτελούν την πρώτη επιλογή για τη θεραπεία της παχυσαρκίας, σύμφωνα με τους Ευρωπαίους γιατρούς
  • Μωρό γεννήθηκε κρατώντας το… σπιράλ της μαμάς του στο χέρι!
  • Ελένη Κοκκίδου: «θα ήθελα πολύ να ζήσω τη μητρότητα, αλλά δεν τα κατάφερα»
  • Judas: Κάτι ανάμεσα σε Bioshock και System Shock λέει ο Ken Levine
  • Έκρηξη στις αυτοματοποιημένες προσλήψεις: Πώς μπορεί η ανάθεση στην AI να βλάψει την αξιοπιστία
  • Ρεπορτάζ: Καταργούνται υπηρεσίες του PlayStation για νέους τίτλους του PS4
  • Ecora: Το «πράσινο» υλικό της TCL για τα ηλεκτρονικά του μέλλοντος
  • Φως που γίνεται ρεύμα: Το «κρυφό χαρτί» των οργανικών ριζών
  • ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΤΗ ΧΙΟ
  • ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΒΙΟΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ – ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
  • ΧΙΟΣ: ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
  • Συνεχίζονται οι απάτες πολιτών από επιτήδειους στη Μυτιλήνη – Χρήσιμες οδηγίες
  • Έφυγε από τη ζωή ο διακεκριμένος Πλωμαρίτης επιστήμονας Αντώνης Ανδριώτης
  • ΔΕΥΑ Καλύμνου: Προσωρινή διακοπή ύδρευσης στις Ελιές λόγω βλάβης 
  • Paris Fashion Week: Η Bella Hadid επέστρεψε στην πασαρέλα του Saint Laurent
  • Βαγγέλης Σερίφης: Από τους NEBMA και την πολιτική μέχρι την αποχώρηση από το Open – Η δυνατή σχέση με την Κατερίνα Στικούδη
  • Καινούργιου & Κουτσουμπής: Αυτό το πρόσωπο τους οδήγησε στο unfollow! Η φωτό-φωτιά που την εξόργισε
  • Ο Γιώργος Γιαννιάς όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί – Σε ρόλο ψαρά μαζί με τη Ρενέ Αγέρη
  • Αυτά είναι τα superfoods που πρέπει να τρώει κάθε παιδί
  • Facebook
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube
car rental - web builder - mediterranean info
tags

Orthodoxy.rodos-island.gr © 2025 · Ορθοδοξία - Ρόδος - Ελλάδα - Πατρίδα - Θρησκεία - Ελλήνων - Άγιο Όρος - Μοναστήρια - Εκκλησίες - Μονές - Ιερά Προσκυνήματα - Λόγοι Αγίων - Θαύματα - Εορτές - Άγιοι Τόποι - Γέροντες - Πνευματικοί - Ιερείς - Μοναχοί - Γραφές - Προφητείες - Ευαγγέλια - Θεός - Χριστός - Άγιο Πνεύμα - Παναγία Υπεραγία Θεοτόκος