ροδος κατασκευη ιστοσελιδων

Orthodoxy Rodos

orthodoxy rodos - hellas

  • HOME
  • ΡΟΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
    • orthodoxia
    • pemptousia
    • proskynitis
    • saint
    • ekklisiaonline
    • orthmad
    • orthodoxia.online
    • simeiakairwn
    • xristianos
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – NEWS
    • ENTER ΡΟΔΟΣ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ
  • GOSSIP
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • WEB TECH
  • ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
    • GREEK TV
    • ΔΙΑΚΟΠΕΣ
    • ΜΠΑΣΚΕΤ
You are here: Home / proskynitis / Η ελληνική κριτική στη γαλλική επανάσταση (1797-1814)

Η ελληνική κριτική στη γαλλική επανάσταση (1797-1814)

31/01/2025 - 16:17 | Filed Under: proskynitis Tagged With: ΡΟΗ

Του Μιχάλη Ρέττου*
Η επαναστατική απόπειρα του Ρήγα Βελεστινλή αποτελεί, ουσιαστικά, παράγωγο της επέκτασης του σεναρίου της γαλλικής επανάστασης στην υπόλοιπη Ευρώπη και των προσδοκιών απελευθέρωσης που αυτή δημιούργησε σε αρκετά ελληνικά στρώματα, ιδιαίτερα μετά την κατάληψη των Επτανήσων από τον Ναπολέοντα (1797) και την εκστρατεία του τελευταίου στην οθωμανική Αίγυπτο (1798-1800). Από το μέτωπο της Επτανήσου τα επαναστατικά μηνύματα μεταφέρονταν στον νησιώτικο χώρο του αρχιπελάγους και στον ηπειρωτικό βαλκανικό χώρο.[1] Το 1797 εμφανίστηκαν στη Μάνη, οι Stephanopoli -Γάλλοι υπήκοοι με καταγωγή από τη Μάνη που δρούσαν για λογαριασμό του Ναπολέοντα- για να προετοιμάσουν ένοπλη εξέγερση εναντίων των Τούρκων, με την παρουσία και άλλων Ελλήνων από την Αθήνα, τη Μακεδονία, την Ήπειρο και την Κρήτη.[2] Τα στρατηγικά κίνητρα της γαλλικής αυτοκρατορικής επέκτασης συνέπεσαν με τις βλέψεις ορισμένων στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας και συνέβαλαν στη σφυρηλάτηση μίας επαναστατικής νοοτροπίας.Μάλιστα, υπήρξαν Έλληνες που κατατάχθηκαν στις στρατιές του Ναπολέοντα, ιδίως κατά την εκστρατεία του στην Αίγυπτο υπό τον συνταγματάρχη Νικόλαο Παπάζογλου.[3] Σε αυτό το πλαίσιο, ο Αδαμάντιος Κοραής γράφει το Άσμα Πολεμιστήριον των εν Αιγύπτω περί ελευθερίας μαχόμενων Γραικών (1800) και το Σάλπισμα πολεμιστήριον (1801), στα οποία εκφράζει τις προσδοκίες των Ελλήνων για απελευθέρωση με τη συνδρομή των δημοκρατικών Γάλλων που βρίσκονταν στον οθωμανικό χώρο[4]. Ο Κοραής ήταν επηρεασμένος από την, διαδεδομένη εκείνον τον καιρό, πεποίθηση, ότι οι Γάλλοι είχαν σκοπό να μεταβάλλουν όλη την Ευρώπη σε δημοκρατίες.[5] Τα επόμενα χρόνια, όμως, θα απογοητευτεί και θα εκφράσει αρνητικές κριτικές για τη ναπολεόντεια διακυβέρνηση και την τυραννική εκτροπή της γαλλικής επανάστασης. Ο βαλκανικός κόσμος, ωστόσο, γνώρισε το γεγονός της γαλλικής επανάστασης μέσω της ναπολεόντειας αυτοκρατορικής επέκτασης και, σε μεγάλο βαθμό, είχε ταυτίσει τις δύο αυτές περιόδους. Για πολλούς οι στρατιές του Βοναπάρτη εξακολουθούσαν,μέχρι και την τελική συντριβή τους, να γκρεμίζουν τους θρόνους των τυράννων, την ίδια στιγμή που επεξεργασμένες ιδεολογικά φιλελεύθερες φωνές, όπως αυτή του Κοραή ή του συγγραφέα της Ελληνικής Νομαρχίας, εξεγείρονταν από την εγκατάλειψη των δημοκρατικών αρχών της επανάστασης.[6]Σημαντικό είναι να τονιστεί ότι ο Κοραής και άλλοι φιλελεύθεροι λόγιοι που βίωσαν στο Παρίσι τη γαλλική επανάσταση, όπως ο Δανιήλ Φιλιππίδης, είχαν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους στη ριζοσπαστική ιακωβίνικη «εκτροπή» της περιόδου 1792-1794.[7] Παράλληλα, παλαιότεροι ηγέτες του ελληνικού διαφωτισμού, όπως ο Ευγένιος Βούλγαρης (1716-1806), στράφηκαν, ιδιαίτερα μετά τη βασιλοκτονία του 1793, κατά της γαλλικής επανάστασης[8]. Αρνητικές κριτικές για την μεταβολή των πολιτικών πραγμάτων στη Γαλλία σημείωσαν, επίσης, αρκετοί Έλληνες λόγιοι, όπως ο Κωνσταντίνος Κομμητάς (1770-1830), ο Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων (1780-1857) και ο Κωνσταντίνος Κούμας (1777-1836).[9] Ανάλογη ήταν η αντίδραση των φαναριώτικων κύκλων, οι οποίοι, κατά τα προηγούμενα χρόνια, είχαν προωθήσει ιδέες πολιτισμικής αλλαγής και πνευματικού εκσυγχρονισμού. Εκπρόσωπος αυτής της τάσης υπήρξε ο Δημήτριος Καταρτζής, ο οποίος οπισθοχώρησε και οριοθέτησε τα ανοίγματά του στον Διαφωτισμό, αντιτιθέμενος στα πιο ριζοσπαστικά του αιτήματα.[10] Επιπλέον, σε ένα παρόμοιο πλαίσιο μπορεί να ενταχθεί και η στάση του Παναγιώτη Κοδρικά, ο οποίος υπερασπιζόμενος την «επίσημη γλώσσα» του πατριαρχείου και των φαναριώτικων αυλών -κατά την περίοδο 1816-1821- απέναντι στην κοραϊκή καθαρεύουσα[11], ουσιαστικά αντιπροσώπευε μία πολιτική πρόταση που αντιστρατευόταν ριζοσπαστικές εκδοχές αντίθετες στις γνήσιες παραδόσεις του Ορθόδοξου Ελληνισμού.[12]Η σφοδρότερη, όμως, αντίδραση στη γαλλική επανάσταση προήλθε από τους κύκλους του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, με αποκορύφωμα τη στιγμή που οι γαλλικές δυνάμεις έφταναν στα οθωμανικά εδάφη, η οποία συνέπεσε με την σύλληψη του Ρήγα και των συντρόφων του και την ανακάλυψη των φυλλαδίων και των προκηρύξεών του. Σε αυτό το ιδεολογικό σύμπαν, του λεγόμενου «αντιδιαφωτισμού», αναπτύχθηκαν θέσεις που υπεράσπιζαν το οθωμανικό status quo και το modus vivendi της συνύπαρξης της ορθόδοξης κοινότητας με την οθωμανική εξουσία. Το 1798 ο Γρηγόριος Ε΄ καταδίκασε το σχέδιο του Ρήγα ως «πλήρες σαθρότητος εκ των θολερών αυτού εννοιών, τοις δόγμασι της ορθοδόξου ημών πίστεως εναντιούμενον», ενώ η Πατρική Διδασκαλία, που εκδόθηκε τον ίδιο χρόνο από το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, υπεράσπιζε την οθωμανική νομιμότητα απέναντι στη ναπολεόντεια απειλή.[13] Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται οι απόψεις συντηρητικών λογίων του ευρύτερου κύκλου του πατριαρχείου, όπως αυτές του Αθανασίου Παρίου[14] ή του ιατρού και λογοτέχνη από την Κοζάνη, Μιχαήλ Περδικάρη.[15] Οι αντεπαναστατικές αυτές εκκλήσεις, στα τέλη του 18ου και στα πρώτα χρόνια του 19ου αιώνα, είχαν ισχυρότερα ερείσματα από τις δυνάμεις που εξέφρασαν τον διαφωτισμό ως κίνημα διανοητικής αλλαγής με πολιτικό του σενάριο τη γαλλική επανάσταση.[16]Ο William Leak, Βρετανός στρατιωτικός, διπλωμάτης και περιηγητής, περιγράφοντας τις ιδεολογικές διαμάχες της εποχής, ανέφερε ότι οι Έλληνες ήταν χωρισμένοι σε δύο παρατάξεις: στη μία βρίσκονταν οι «επαναστάτες» που ήθελαν να ακολουθήσουν τα βήματα της γαλλικής επανάστασης και στην άλλη η εκκλησία και τα πρόσωπα που κατείχαν διοικητικές θέσεις στην οθωμανική αυτοκρατορία.[17] Ανάλογη κοινωνιολογική πραγματικότητα αναδεικνύει και η του Ανωνύμου του Έλληνος «Ελληνική Νομαρχία» (1806), λόγιο πολιτικό δοκίμιο αφιερωμένο στον Ρήγα, η οποία προωθώντας τις επαναστατικές και φιλελεύθερες ιδέες ενός μη μοναρχικού πολιτεύματος ισότητας και νομοκρατίας, κηρύσσει «συνεργούς της τυραννίας» τον κλήρο, τους προύχοντες και τους φαναριώτες.[18]Αυτό που θα υποστηριχθεί, με βάση τα παραπάνω στοιχεία, είναι ότι η φιλελεύθερη κριτική στη γαλλική επανάσταση, η αντίθεση εκπροσώπων του ελληνικού διαφωτισμού και του φαναριώτικου κόσμου στις κοινωνικά ανατρεπτικές εκδοχές του διαφωτισμού και η ακόμα ισχυρότερη αντίθεση που εξέφρασαν οι συντηρητικοί κύκλοι γύρω από το οικουμενικό πατριαρχείο, διαμόρφωσαν εν πολλοίς τα όρια του ελληνικού σεναρίου επανάστασης. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι παραπάνω ομάδες, στο σύνολό τους, θα ήταν απαραίτητα απέναντι στην όποια προσπάθεια μελλοντικής αποκατάστασης του γένους· αλλά ότι με τη στάση τους απέναντι στο θεμελιώδες γεγονός της γαλλικής επανάστασης, το οποίο αποτέλεσε τον κύριο δίαυλο της μετάδοσης των επαναστατικών ιδεών στον ελληνικό χώρο, συνέβαλαν στη χάραξη των ορίων ιδεολογικής ριζοσπαστικοποίησης που θα ελάμβανε ένα τέτοιο εγχείρημα. Σε αυτή την οριοθέτηση συνέβαλε, επίσης, αποφασιστικά η τελική έκβαση των ναπολεόντειων πολέμων και η επικράτηση των δυνάμεων της παλινόρθωσης μετά το 1814. Έτσι, έννοιες όπως ο «ιακωβινισμός» ή ο «καρμποναρισμός», που σηματοδοτούσαν έναν ριζικό κοινωνικό μετασχηματισμό, τίθενται εκτός του ορίου νομιμοποίησης του όποιου εγχειρήματος, γι’ αυτό και χρησιμοποιούνται ως παραδείγματα προς αποφυγή κατά τη διάρκεια του Αγώνα του 1821.Παράλληλα, οι μυστικές οργανώσεις και εταιρείες, που έδρασαν στην Ευρώπη την ίδια περίοδο, αποτέλεσαν τους φορείς της ενσωμάτωσης και τροποποίησης της επαναστατικής δράσης, με βάση τα δεδομένα της ήττας του ριζοσπαστισμού στην ευρωπαϊκή ήπειρο, αφενός υπό το πέλμα της Ναπολεόντειας δικτατορίας και αφετέρου εξαιτίας της ασφυκτικής συμπίεσης από τους πλοκάμους της νομιμόφρονος απολυταρχίας, πριν και μετά το 1815.[19] Η δράση της Φιλικής Εταιρείας -η οποία αποτέλεσε την τελική απόληξη των διεργασιών και των ζυμώσεων που ξεκίνησαν από άλλες οργανώσεις, όπως το Ελληνόγλωσσο Ξενοδοχείο και η Φιλόμουσος Εταιρεία[20]-, στην ελληνική περίπτωση, μπορεί να ιδωθεί μέσα στα προαναφερθέντα συμφραζόμενα.  Σε αντίθεση με την αρχική φάση του ριζοσπαστικού επαναστατικού σεναρίου, έτσι όπως εκφράστηκε από τον Ρήγα και τον συγγραφέα της Νομαρχίας στη συνέχεια -όπου η απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό παρέμεινε προγραμματικά συνδεδεμένη με την προοπτική της ριζικής κοινωνικής αναμόρφωσης-, η δράση των μυστικών εταιρειών εισάγει μία νέα ιεράρχηση, όπου η εθνική αποκατάσταση τίθεται σε προτεραιότητα έναντι μίας ριζοσπαστικής πολιτικής και κοινωνικής συγκρότησης.[21] Αυτή η προτεραιότητα είναι έκδηλη στη δράση και την προετοιμασία της ελληνικής επανάστασης από τη Φιλική Εταιρεία.[1] Βλ. Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση Και η Νοτιοανατολική Ευρώπη (Αθήνα: Πορεία, 2000), 33–40.[2]Οι επαναστατικές ζυμώσεις στην περιοχή λύθηκαν με παρέμβαση του επισκόπου Τρίκκης το 1798. Βλ. στο ίδιο, 38-39.[3] Στο ίδιο, 44.[4] Κ.Θ. Δημαράς, Νεοελληνικός Διαφωτισμός (Αθήνα: Ερμής, 2009), 336.[5] Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση Και η Νοτιοανατολική Ευρώπη, ό.π., 96[6] Στο ίδιο, 43.[7] Για την φιλελεύθερη κριτική στη γαλλική επανάσταση βλ. στο ίδιο, 73-108.[8] Στο ίδιο, 60.[9] Δημήτριος Παντελοδήμος, Απηχήσεις Της Γαλλικής Επανάστασης Στον Ελληνικό Χώρο Κατά Το ΙΘ΄ Αιώνα (Αθήνα: Συμμετρία, 1993), 14–15.[10] Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Νεοελληνικός Διαφωτισμός (Αθήνα: ΜΙΕΤ, 2009), 444.[11]Βλ. Παναγιώτης Κοδρικάς, Μελέτη Της Κοινής Ελληνικής Διαλέκτου, τ. Α΄ (Παρίσι: Τυπογραφείο Εβεράρτου, 1818).[12] Κιτρομηλίδης, Νεοελληνικός Διαφωτισμός, ό.π., 445.[13] Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση Και η Νοτιοανατολική Ευρώπη, ό.π., 61.[14] Στο ίδιο, 61-62.[15] Βλ. Καραμπελόπουλος, Ρήγας Βελεστινλής Και Το Στρατηγικό Σχέδιο Της Επανάστασής Του, ό.π., 99-100.[16] Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση Και η Νοτιοανατολική Ευρώπη, ό.π., 65.[17] William-Martin Leake, Researches in Greece (Λονδίνο: John Booth, Duke Street, Portland Place, 1814), 192–93.[18] Πασχάλης Κιτρομηλίδης, “Η Πολιτική Σκέψη Του Νεοελληνικού Διαφωτισμού,” σε Ιστορία Του Νέου Ελληνισμού 1770-2000, τ. Β΄ (Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2003), 31–34.[19] Βλ. Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση Και η Νοτιοανατολική Ευρώπη, ό.π., 134.[20] Βλ στο ίδιο, 134.[21] Στο ίδιο, 134-35.*Ο Μιχάλης Ρέττος είναι εκπαιδευτικός, απόφοιτος κλασικής φιλολογίας (ΕΚΠΑ) και εξειδικεύεται στο ΠΜΣ Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ.Cognosco Team
Μιχάλης Ρέττος
https://www.antibaro.gr/

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Σας παρακαλώ βάλτε τον Άγιο Δημήτριο μπροστά τώρα… – Π. Γεώργιος Σχοινάς

Σας παρακαλώ βάλτε τον Άγιο Δημήτριο μπροστά τώρα… – Π. Γεώργιος Σχοινάς Discover more from Σημεία Καιρών Subscribe to get the latest posts sent to your email. … [...]

Ο Μητροπολίτης Αχαΐας κ. Αθανάσιος στην πανήγυρη του Αγίου Δημητρίου στην Ασίνη

Τριήμερες εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στην Ενορία Αγίου Δημητρίου Ασίνης, ενόψει της εορτής του Αγίου Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλήτου, το Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025. Την παραμονή της εορτής του Αγίου Ενδόξου … [...]

2η ημέρα του 3ου Συνεδρίου Βιοηθικής του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας Το Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2025, συνεχίστηκαν οι εργασίες του Συνεδρίου Βιοηθικής του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με την παρουσία του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Μακαρίου, Προέδρου της Συνοδικής … [...]

Νικαίας Αλέξιος: «Πρότυπο των νέων ας είναι ο Άγιος Δημήτριος»

Παρουσία εκατοντάδων πιστών εορτάστηκε σήμερα, Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 η μνήμη του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτη στον πανηγυρίζοντα ομώνυμο Ιερό Ναό στον Άνω Κορυδαλλό. Στην Θεία Λειτουργία προεξήρχε ο Σεβ. Μητροπολίτης … [...]

Κορωνείας Παντελεήμων: «Μία αξιοσημείωτη αντιστοιχία»

Στην σημερινή ευαγγελική περικοπή της θεραπείας του δαιμονιζομένου των Γαδαρηνών (Κυρ. στ Λουκά) παρατηρούμε δύο εικόνες και μία αντιστστοιχία! Οι δυο εικόνες είναι του δαιμονιζομένου πριν συναντήσει τον Χριστό και η εικόνα του μετά την … [...]

Άγιος Δημήτριος γιορτή -26 Οκτωβρίου: Το θαυματουργό μύ­ρο του Α­γί­ου

Το μύ­ρο του Α­γί­ου: Κά­ποι­ος α­σκη­τής που κα­τοι­κού­σε στο ο­ρος Χο­λο­μων­τα, ο­ταν ά­κου­σε πως ο Α­γιος α­να­βλύ­ζει μύ­ρο ά­φθο­νο α­πό τον τά­φο, δεν το πί­στευ­ε και συλλογιζόταν, πως στο μέ­ρος ε­κεί­νο υ­πάρ­χουν και άλ­λοι … [...]

Όταν ψάλλεις, διώχνεις τη στενοχώρια

Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης: Ασθενής, ασθενή δεν γιατρεύει!«Έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουμε αν­θρώπινη… κτηνιατρική, δηλαδή να μην κουβεντιάζουμε ούτε καν να μι­λάμε με τον άρρωστο, όπως εάν είχα­με μπροστά μας ένα σκυλάκι στο … [...]

Όταν κηδεύεται μοναχός στο Άγιον Όρος

Ποιον σκοτώνει ο Άγιος Γεώργιος στην εικόνα του;Άγιος Γεώργιος: Ο Άγιος Γεώργιος, του οποίου τη μνήμη εορτάζει σήμερα η Εκκλησία μας (25 Απριλίου) είναι πρότυπο αρετής και ανδρείας. … [...]

Πώς να προσευχηθώ; Δεν έχω διάθεση

Όταν εξαντλημένος στο τέλος της ημέρας, δεν έχω διάθεση για προσευχή (Βίντεο) Όταν είμαι εξαντλημένος και, ενώ έχω πρόθεση για προσευχή, δεν τα καταφέρνω. … [...]

Διαβάζεται Εξόδιος Ακολουθία σε αβάπτιστα βρέφη; Μια ορθόδοξη προσέγγιση

Σχετικά με όσα γράφονται και διαδίδονται εσχάτως στο διαδίκτυο περί τελέσεως ή μη, εξοδίου Ακολουθίας σε αβάπτιστα βρέφη, αλλά και τελέσεως του μυστηρίου της Βαπτίσεως ενώ αυτά είναι νεκρά (!!!), καταθέτω τα κάτωθι: 1) Τα Μυστήρια της … [...]

24 hr ΡΟΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Ορθόδοξη Ελλάδα ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ SITE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Follow us – Contact
enter@rodos-island.grprosfores



Φιλικά site











live tv
  • Αστέρας Παστίδας-Ιάλυσος 1-5 (Φωτορεπορτάζ)
  • Ελπίδα Πεταλουδών-Διαγόρας 65-49 (Video)
  • Δυναμική η παρουσία του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. & του ΠΡΟ.ΤΟΥ.Ρ. στο ISTF 2025 της Αγίας Νάπας
  • Τουρισμός: Επεκτείνεται η σεζόν στην Ελλάδα – Οι πιο «ανοιχτοχέρηδες» ταξιδιώτες
  • Μαθητές από το 11ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου στην Ψέριμο, στις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου 1940
  • Ελαιόλαδο: Έλληνες επιστήμονες ερευνούν τον μηχανισμό δράσης της ουσίας DMB στο μικροβίωμα του εντέρου
  • Σας αρέσει να διαβάζετε συνέχεια ειδήσεις στο κινητό; Δεν είναι καλή ιδέα, λένε οι ειδικοί
  • «Υγρός χρυσός»: Έλληνες ερευνητές ανακάλυψαν στο ελαιόλαδο ουσία πιθανότατα σημαντική για την υγεία
  • Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση: Πώς την καταλαβαίνει κανείς, πώς αντιμετωπίζεται
  • Μεταβολικό σύνδρομο: Το να μην τρώμε πρωινό αυξάνει τον κίνδυνο για παχυσαρκία, υπέρταση και υψηλό σάκχαρο
  • Η Ιαπωνία αποκαλύπτει την πρώτη κβαντική μπαταρία που δεν χάνει ενέργεια!
  • Παρθενική πτήση νέου ιαπωνικού σκάφους με προορισμό το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (βίντεο)
  • Τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης αποκτούν «ένστικτο επιβίωσης» προκαλώντας ανυσηχίες
  • Η μάχη των δικτύων διαμορφώνει την αγορά των τηλεπικοινωνιών
  • Οι απειλές που κρύβονται πίσω από παγιδευμένα αρχεία PDF: Όλα όσα πρέπει να προσέχετε
  • Λέσβος, Μακαρία, Λασία…Lazpa, Μυτιλήνη
  • Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Χίου: Πριν στήσουμε… ανδριάντες για τους νέους δωρητές
  • Δύο συλλήψεις για ναρκωτικά αξίας 200.000 ευρώ
  • Δώρο σε όσες και όσους γιορτάζουν!
  • Σειρά έχουν τα σπίτια καί τα μαγαζιά μας
  • Ουσιαστική στήριξη ζητούν οι τρίτεκνες οικογένειες της Χίου
  • Συγκλονίζει η Δώρα Χρυσικού: «Τη χημειοθεραπεία την είδα ως σύμμαχο και όχι ως εχθρό»
  • Είναι η εμπιστοσύνη το κλειδί για να δημιουργήσετε μια καλή σχέση με το παιδί σας;
  • Κατερίνα Καινούργιου: Πιο ερωτευμένη από ποτέ – Η απόδραση στο Παρίσι με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή
  • Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Το μήνυμά της για τη ζωή που συγκίνησε – «Συγχώρεσε τον εαυτό σου»
  • Δημήτρης Αλεξάνδρου: «Λιώνει» για τον γιο του, Πάρη – «Με κάνει να βλέπω τη ζωή αλλιώς»
  • Facebook
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube
car rental - web builder - mediterranean info
tags

Orthodoxy.rodos-island.gr © 2025 · Ορθοδοξία - Ρόδος - Ελλάδα - Πατρίδα - Θρησκεία - Ελλήνων - Άγιο Όρος - Μοναστήρια - Εκκλησίες - Μονές - Ιερά Προσκυνήματα - Λόγοι Αγίων - Θαύματα - Εορτές - Άγιοι Τόποι - Γέροντες - Πνευματικοί - Ιερείς - Μοναχοί - Γραφές - Προφητείες - Ευαγγέλια - Θεός - Χριστός - Άγιο Πνεύμα - Παναγία Υπεραγία Θεοτόκος