Ο κόσμος έχει φύγει από την αθωότητα και την καλοσύνη. Ο κόσμος κάθε μέρα φροντίζει να βαδίζει προς το κακό. Όσο περνούν τα χρόνια, βαδίζει στην καταστροφή και ο Θεός δεν το θέλει αυτό.Ο κόσμος βαδίζει προς το κακόΟι τιμές, οι ηδονές και ο πλούτος του κόσμου, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ματαιότητα και θάνατος της ψυχής. Γι’ αυτό και είναι καλύτερο, το να καταφρονήσει κάποιος τον κόσμο, παρά το να τον εξουσιάζει όλον. (Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης)Πρέπει να μισήσουμε τη φιλαργυρία, τη κενοδοξία και την ηδονή, ως μητέρες των κακών. Γι’ αυτές τις κακίες έχομε προσταγή να μην αγαπούμε τον κόσμο, ούτε τα πράγματα του κόσμου. Όχι για να μισήσομε χωρίς διάκριση τα κτίσματα του Θεού, αλλά για να περικόψομε τις αφορμές των τριών αυτών κακιών. (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)Όποιος θέλει να νικήσει τα πάθη του, δεν μπλέκεται με τα κοσμικά. Αλλιώς μοιάζει με εκείνον που προσπαθεί να σβήσει τη φωτιά με τα άχυρα. (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής)Να απομακρυνόμαστε από όσα θεωρούνται σπουδαία με τα κοσμικά κριτήρια. Γιατί όλος ο «κόσμος» βρίσκεται στο πονηρό. Συνεπώς, όποιος θέλει ν’ απομακρυνθεί απ’ τον πονηρό, να εκτοπίσει αναγκαστικά τον εαυτό του μακριά απ’ τον κόσμο. Στις κοσμικές μέριμνες κρύβονται οι αφορμές των πειρασμών. (Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης)Αρχή του θεάρεστου βίου είναι η καθολική αποφυγή του κόσμου. Εκείνος που μίσησε με όλη του την ψυχή και απαρνήθηκε την επιθυμία της σάρκας και την επιθυμία που προέρχεται από την όραση και την αλαζονεία του πλούτου, αυτός σταύρωσε τον κόσμο για τον εαυτό του και τον εαυτό του για τον κόσμο. Έτσι διέλυσε πάνω του την μεταξύ αυτού και του Θεού έχθρα και έκανε ειρήνη ανάμεσά τους. Ο άνθρωπος αυτός δεν είναι πια φίλος του κόσμου, ώστε να είναι εχθρός του Θεού, αλλά γίνεται φίλος του Θεού, γιατί είναι σταυρωμένος για τον κόσμο και μπορεί να λέει: «Για μένα σταυρώθηκε ο κόσμος και εγώ για τον κόσμο». (Άγιος Νικήτας ο Στηθάτος)Εκείνος που είναι δεμένος στα κοσμικά, και αν ακόμη ακούσει την αλήθεια, αποστρέφεται αυτόν που την λέει. (Άγιος Εφραίμ ο Σύρος)Για κανένα από τα πράγματα αυτού του κόσμου, που είναι πρόσκαιρα, να μην πενθήσεις. Μην ευχαριστιέσαι με τα ευχάριστα της ζωής. Μην επιθυμήσεις τον πλούτο αυτού του κόσμου. Μίσησε τα απαλά ενδύματα, τα κοσμικά στολίδια. Μίσησε το υπερβολικό ντύσιμο, τον καλλωπισμό, την αλαζονεία και τα δαιμονικά τους τραγούδια, τις κιθάρες και τους αυλούς και τα χειροκροτήματα και τις άτακτες και άπρεπες φωνές. Ή μήπως δεν γνωρίζεις ταλαίπωρε, ότι όλα αυτά είναι σπορά του Διαβόλου; Όλα αυτά τα κάνουν οι ειδωλολάτρες που έχουν κοσμικό φρόνημα και οι οποίοι δεν έχουν ελπίδα σωτηρίας. (Άγιος Εφραίμ ο Σύρος)Έβαλαν οι άνθρωποι μέσα τους τον «κόσμο» και διώξανε από μέσα τους τον Χριστό. Όποιος λοιπόν είναι κυριευμένος από την ματαιότητα του κόσμου, είναι υπό την κατοχή του διαβόλου. Η αιχμαλωτισμένη καρδιά από τον μάταιο κόσμο, διατηρεί και την ψυχή ατροφική και τον νου σκοτισμένο. Τότε, ενώ φαίνεται κανείς ότι είναι άνθρωπος, στην ουσία είναι πνευματικό έκτρωμα… (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)Μέσα στην αμαρτία κυλιέται ο κόσμος και δεν το καταλαβαίνει. Αυτά με κουράζουν, δεν αντέχω… Ο κόσμος έχει φύγει από την αθωότητα και την καλοσύνη. Ο κόσμος κάθε μέρα φροντίζει να βαδίζει προς το κακό. Όσο περνούν τα χρόνια, βαδίζει στην καταστροφή και ο Θεός δεν το θέλει αυτό. Πόση διαφορά υπάρχει σήμερα, από πριν πενήντα χρόνια! (Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης)Σύγχυση μεγάλη υπάρχει. Μύλος γίνεται· είναι ζαλισμένοι οι άνθρωποι. Ο κόσμος είναι όπως οι μέλισσες. Αν χτυπήσεις την κυψέλη, οι μέλισσες βγαίνουν έξω και αρχίζουν «βούου…» και γυρίζουν γύρω από την κυψέλη αναστατωμένες. Ύστερα η κατεύθυνσή τους θα εξαρτηθεί από τον άνεμο που θα φυσήξει. Αν φυσήξει βοριάς, θα πάνε μέσα. Αν φυσήξει νοτιάς, θα φύγουν. Έτσι και τον κόσμο τον φυσάει… «Εθνικός Βοριάς», «Εθνικός Νοτιάς» και είναι ο καημένος ζαλισμένος. (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)
Χειροποίητο 100άρι αραιωμένο κομποσχοίνι προσευχής. Το 100άρι κομποσχοίνι είναι απαραίτητο βοήθημα για την ώρα της προσευχής, των ακολουθιών και της περισυλλογής.
Δείτε το εδώΚαι μη ξεχνάτε! Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας Δελτίο για να μαθαίνετε νέα και ενημερώσεις…
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ