ροδος κατασκευη ιστοσελιδων

Orthodoxy Rodos

orthodoxy rodos - hellas

  • HOME
  • ΡΟΗ ΘΕΜΑΤΩΝ
    • orthodoxia
    • pemptousia
    • proskynitis
    • saint
    • ekklisiaonline
    • orthmad
    • orthodoxia.online
    • simeiakairwn
    • xristianos
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – NEWS
    • ENTER ΡΟΔΟΣ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
    • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ
  • GOSSIP
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • WEB TECH
  • ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
    • GREEK TV
    • ΔΙΑΚΟΠΕΣ
    • ΜΠΑΣΚΕΤ
You are here: Home / proskynitis / Ποιμαντική θεραπευτική τῆς ἀκηδίας

Ποιμαντική θεραπευτική τῆς ἀκηδίας

15/01/2025 - 13:48 | Filed Under: proskynitis Tagged With: ΡΟΗ

 Ἕνα «ὡραῖο μέρος» γιὰ νὰ ἐπισκεφθεῖτε- πλήξη, ἀπογοήτευση, τρέλα.Ποιμαντικὴ θεραπευτικὴ τῆς ἀκηδίαςΠρωτοπρεσβυτέρου Χριστοφόρου ΧρόνηἘφημερίου Ἱ. Ν. Ἁγίου Χριστοφόρου Ἀγρινίου (Δρ. Θεολογίας-Μ.Α Φιλοσοφίας)

Ζοῦμε μὲ τὴν ψευδαίσθηση ὅτι ἱκανοποιῶντας ὅλες τὶς ἐπιθυμίες καὶ τὶς ἀνάγκες μας, θὰ εἴμαστε ἀπόλυτα εὐτυχισμένοι καὶ πλήρεις, σωματικά, ψυχικὰ καὶ πνευματικά. Ὅταν ἀποκτοῦμε κάτι νέο ἢ ἱκανοποιοῦμε μία ἐπιθυμία μας, ἀρχικὰ νιώθουμε χαρὰ καὶ ἱκανοποίηση, ἀλλὰ μὲ τὸν χρόνο ἐξοικειωνόμαστε μὲ τὴν ἀπόκτηση αὐτὴ καὶ ἡ ἱκανοποίηση σταδιακὰ μειώνεται ἕως ὅτου ἐκμηδενίζεται. Αὐτὴ ἡ διαδικασία ὀνομάζεται «ἡδονικὴ προσαρμογή».[1] Ὅσο περισσότερα ἀγαθὰ ἀποκτοῦμε, ὅσες περισσότερες ἐπιθυμίες ἐκπληρώνουμε, τόσο λιγότερο εἴμαστε εὐτυχισμένοι.Αὐτὴ ἡ ψευδαίσθηση χρησιμοποιήθηκε σὲ ἕνα ἐπεισόδιο τῆς ἀμερικανικῆς σειρᾶς τοῦ 1960 «Ἡ ζώνη τοῦ λυκόφωτος» (The Twilight Zone), μὲ τίτλο «Ἕνα ὡραῖο μέρος γιὰ νὰ ἐπισκεφθεῖτε» (A nice place to visit). Τὸ ἐπεισόδιο ἀφηγεῖται τὴν ἱστορία ἑνὸς ἐγκληματία ὁ ὁποῖος πυροβολήθηκε ἀπὸ τὴν ἀστυνομία καθὼς προσπαθοῦσε νὰ ληστέψει ἕνα κατάστημα. Πρὸς μεγάλη του ἔκπληξη διαπιστώνει ὅτι στὴν μετὰ θάνατον ζωή του, στὴν πραγματικότητα γιὰ μιὰ αἰωνιότητα, μπορεῖ νὰ περνάει γιὰ πάντα τὸν χρόνο του στὸ ἀγαπημένο του μέρος, τὸ ὁποῖο εἶναι ἕνα καζίνο. Σὲ ἀντίθεση μὲ τὰ συνηθισμένα καζίνο, ὅπου εἶναι δύσκολο νὰ κερδίσει κανείς, διαπιστώνει ὅτι σὲ αὐτὸ τὸ καζίνο βγαίνει πάντα κερδισμένος.Ἐπιπλέον, βρίσκεται περιτριγυρισμένος ἀπὸ ὄμορφες γυναῖκες, καὶ σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς προηγούμενες ἐμπειρίες του αὐτὲς οἱ ἄκρως ἑλκυστικὲς γυναῖκες δὲν λένε ποτὲ «ὄχι». Γρήγορα καταλήγει στὸ συμπέρασμα ὅτι, μὲ κάποιον τρόπο, θὰ πρέπει νὰ βρίσκεται στὸν παράδεισο παρὰ τὰ ἀδικήματα ποὺ ἔχει διαπράξει ἐπὶ μιὰ ὁλόκληρη ζωή. Στὸ τέλος ὅμως, οἱ ἐγγυημένες ἐπιτυχίες του καὶ στοὺς δύο τομεῖς τὸν ὁδηγοῦν στὴν πλήξη, κατόπιν στὴν ἀπογοήτευση, καὶ τελικὰ στὰ πρόθυρα τῆς τρέλας.
Ἐκλιπαρεῖ λοιπόν, τὸν διευθυντή του καζίνο νὰ τὸν ἀφήνει κάποιες φορὲς νὰ χάνει, μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ αἰσθανθεῖ ὅτι ἔχει κάτι γιὰ νὰ ἀσχολεῖται. Ἂν ἤξερε ὅτι ὁ παράδεισος θὰ ἦταν τόσο πληκτικός, δὲν θὰ ἤθελε ποτὲ νὰ πάει ἐκεῖ. Θὰ προτιμοῦσε τὸ «ἄλλο μέρος». Ὁ διευθυντής του καζίνο ξεσπάει σὲ γέλια, καὶ τὸν ρωτάει: «Καὶ τί σὲ κάνει νὰ νομίζεις ὅτι βρίσκεσαι στὸν παράδεισο; Ἐδῶ εἶναι τὸ ἄλλο μέρος».[2]Εἶναι πολὺ ἀνησυχητικὸ νὰ ἀναλογιστεῖ κανεὶς πόσο πολὺ ἡ δική μας ἐποχὴ μοιάζει μὲ τὴν κόλαση ποὺ περιγράφεται στὸ ἐν λόγῳ ἐπεισόδιο τῆς «Ζώνης τοῦ λυκόφωτος». Οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς μας ἔχουν πραγματοποιήσει, τρόπον τινά, τὴν ἀπόλυτη φαντασίωση τῶν προηγούμενων γενεῶν ὡς πρὸς τὸ ὅτι κατακλύζονται μὲ ἀναρίθμητες ὑλικὲς ἀνέσεις καὶ μεταποιημένα προϊόντα ποὺ ἀκόμα καὶ οἱ αὐτοκράτορες τῆς ἀρχαίας καὶ τῆς μεσαιωνικῆς ἐποχῆς δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ φανταστοῦν κατὰ κάποιον τρόπο, ὅμως, τὸ νὰ «ζεῖς τὸ ὄνειρο» ἔχει μετατραπεῖ σὲ ἐφιάλτη, καθὼς ἔχουμε βρεθεῖ παγιδευμένοι στὴν τροχιὰ ποὺ ὁδηγεῖ στὴν ἀπελπισία καὶ τελικὰ στὴν τρέλα. [3]Ἡ ἑστίαση στὴν ἀπόκτηση ὑλικῶν ἀγαθῶν σπάνια ἱκανοποιεῖ τὶς βαθύτερες συναισθηματικὲς καὶ πνευματικές μας ἀνάγκες. Ὁ καταναλωτισμὸς δημιουργεῖ τὴν ψευδαίσθηση ὅτι τὰ περισσότερα ἀγαθὰ θὰ μᾶς κάνουν πιὸ εὐτυχισμένους, ἀλλὰ αὐτὸ συνήθως δὲν ἰσχύει. Συχνὰ συγκρίνουμε τὸν ἑαυτό μας μὲ τοὺς ἄλλους, εἰδικὰ μὲ ἐκείνους ποὺ φαίνεται νὰ ἔχουν περισσότερα. Αὐτὴ ἡ σύγκριση δημιουργεῖ αἴσθημα ἀνεπάρκειας, ἀκόμη κι ἂν ἔχουμε ἀρκετὰ ἀγαθὰ γιὰ νὰ ζήσουμε ἄνετα.
Οἱ σύγχρονες κοινωνίες καὶ ἡ διαφήμιση καλλιεργοῦν τὴν πεποίθηση ὅτι ἡ εὐτυχία ἔρχεται μέσῳ τῆς κατανάλωσης. Αὐτό μας κάνει νὰ ἐπιδιώκουμε διαρκῶς περισσότερα, χωρὶς νὰ σταματᾶμε νὰ ἐκτιμοῦμε ὅσα ἤδη ἔχουμε.
Ἡ πραγματικὴ εὐτυχία συνδέεται περισσότερο μὲ τὴ σχέση μὲ τὸν Θεό, τὴν προσωπικὴ ἀνάπτυξη, τὴ δημιουργικότητα καὶ τὴν αἴσθηση νοήματος. Ἂν αὐτὰ τὰ στοιχεῖα λείπουν ἀπὸ τὴ ζωή μας, τὰ ἀγαθὰ δὲν μποροῦν νὰ γεμίσουν τὸ κενό. Ὅταν δὲν ἑστιάζουμε σὲ αὐτὰ ποὺ ἤδη ἔχουμε καὶ δὲν καλλιεργοῦμε τὴν εὐγνωμοσύνη, νιώθουμε ἕνα διαρκὲς κενό, μία πλήξη-βαρεμάρα-ἀνία.Ἡ ἀνία καὶ ἡ ἀκηδία διακρίνονται ὡς ψυχολογικὲς καὶ πνευματικὲς καταστάσεις. Ἡ ἀνία εἶναι μία ψυχολογικὴ κατάσταση πλήξης ἢ ἔλλειψης ἐνδιαφέροντος, ποὺ μπορεῖ νὰ προέρχεται ἀπὸ μονοτονία ἢ αἴσθηση κενοῦ. Ἡ ἀκηδία εἶναι πνευματικὴ κατάσταση ἀπάθειας ἢ ἀδιαφορίας πρὸς τὶς θεῖες ἐντολές.
Ὁ δαίμονας τῆς ἀκηδίας (ὁ πιὸ βαρὺς ἀπ’ ὅλους τοὺς δαίμονες),[4] ἐπιτίθεται πρωτίστως σὲ ὅσους ἀφιερώνονται στὴν πνευματικὴ ζωὴ καὶ ἀγωνίζονται νὰ ζοῦν ἐν Χριστῷ. Ἐπιθυμεῖ (ὁ δαίμων) νὰ ἐμποδίσει τὶς δραστηριότητες τῆς ζωῆς αὐτῆς γι’ αὐτὸ καὶ προσβάλλει τὴ ρίζα τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, τὴν προσευχή.[5]
Ἡ προσβολὴ αὐτὴ γίνεται μὲ μανία μὲ ἀποτέλεσμα ἡ ἀκηδία νὰ καθίσταται τὸ βαρύτερο καὶ πιὸ ἀνυπόφορο ἀπ’ ὅλα τὰ πάθη.[6]Ὑπάρχει τρόπος ἀντιμετώπισης τοῦ φοβεροῦ δαίμονα τῆς ἀκηδίας; Ἀσφαλῶς. Τὸ ποιμαντικὸ ὁπλοστάσιο τῆς Ἐκκλησίας εἶναι πλούσιο σὲ πνευματικὰ ὅπλα.[7] Πρωτίστως χρειάζεται μεγάλη ὑπομονὴ στὸν ἀγῶνα αὐτό. Ἡ ὑπομονὴ ἀδυνατίζει τὴν ἀκηδία.[8]
Μαζὶ μὲ τὴν ὑπομονὴ εἶναι ἀπαραίτητη ἡ ἐλπίδα καὶ ἡ συστηματικὴ καθημερινὴ προσευχή. Ἡ προσευχὴ ἔχει μεγαλύτερη δύναμη, ὅταν συνοδεύεται ἀπὸ ἐδαφιαῖες μετάνοιες διότι μὲ αὐτὲς συμμετέχει ἄμεσα τὸ σῶμα στὴν προσευχή. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Σιναΐτης γράφει ὅτι ἡ ἀκηδία θανατώνεται πλήρως μὲ τὸ συνδυασμὸ ἐλπίδας καὶ προσευχῆς.[9] Γιὰ νὰ ἐλπίζεις ὅμως καὶ νὰ προσεύχεσαι πρέπει νὰ ἔχεις ἀποκτήσει τὸ φόβο τοῦ Θεοῦ. Ὁ φοβούμενος τὸν Θεὸ ἀγαπάει τὸν Θεὸ καὶ ἡ ἀγάπη αὐτὴ ἐξαφανίζει τὴν ἀκηδία.Πῶς ἀποκτᾶται ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ; Θεμελιῶδες καὶ σωτήριο ἐρώτημα. Ὁ μεγάλος νηπτικὸς καὶ ἀσκητικὸς Πατέρας, ὁ ἅγιος Ἰσαὰκ ὁ Σῦρος, ὑποστηρίζει ὅτι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ εἶναι γέννημα τῆς πίστεως[10] καὶ συνδέεται ἄμεσα μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ.[11] Ἡ ἐφαρμογὴ τῶν θεϊκῶν ἐντολῶν ταυτίζεται μὲ τὸν φόβο τοῦ Θεοῦ.Περὶ τῆς ἀποκτήσεως τοῦ φόβου τοῦ Θεοῦ ὁμιλεῖ καὶ ἕτερος κορυφαῖος νηπτικὸς Πατέρας, ὁ Ἀββᾶς Δωρόθεος. Ὑποστηρίζει ὅτι ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ ἀποκτᾶται μὲ τὴ διαρκῆ μνήμη τοῦ θανάτου καὶ τῶν τιμωριῶν, μὲ τὸ νὰ ἐρευνᾶ κάποιος τὸν ἑαυτό του κάθε βράδυ, πὼς πέρασε τὴν ἡμέρα, καὶ κάθε πρωὶ πάλι, πὼς πέρασε τὴ νύκτα.
Καὶ τὸ κυριότερο: Μὲ τὸ νὰ ζήσει μὲ κάποιον ἄλλον ἄνθρωπο ποὺ πραγματικὰ φοβᾶται τὸν Θεό. Γράφει χαρακτηριστικὰ ὁ Ἀββᾶς: «Γιατί λέγεται ὅτι ρώτησε ἕνας ἀδελφὸς κάποιον ἀπὸ τοὺς Γέροντες: Τί νὰ κάνω, πάτερ, γιὰ νὰ φοβᾶμαι τὸ Θεό; Καὶ τοῦ λέει ὁ Γέροντας: Πήγαινε νὰ ζήσεις μαζὶ μὲ κάποιον ποὺ φοβᾶται τὸ Θεό, καὶ καθὼς ἐκεῖνος θὰ ζεῖ τὸ φόβο τοῦ Θεοῦ, θὰ μάθεις καὶ σὺ πὼς νὰ Τὸν φοβᾶσαι».[12]Ὁ ἔχων φόβο Θεοῦ εἶναι ἕνας ἀμέριμνος ἄνθρωπος, ὄχι μὲ τὴν ἔννοια τῆς ἀνευθυνότητας καὶ τῆς ἀναισθησίας, ἀλλὰ μὲ τὴν ἔννοια τῆς ἀπόλυτης ἐμπιστοσύνης στὴν πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἔχει τέλεια ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τρέμει μήπως ποτὲ φτάσει στὴν καταφρόνηση Αὐτοῦ, σύμφωνα μὲ τὸν ἅγιο Νεκτάριο.[13]
Εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ τὴν κάθε περίσταση τῆς ζωῆς του θὰ τὴν ἐντάσσει στὸ σωτήριο σχέδιο τοῦ Θεοῦ, εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ τὴν κάθε μέριμνά του θὰ τὴν ἐναποθέτει στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ κατὰ τὸν ψαλμικὸ λόγο «ἐπίρριψον ἐπὶ Κύριον τὴν μέριμνάν σου, καὶ αὐτὸς σὲ διαθρέψει».[14]
Ὁ φοβούμενος τὸν Θεὸ εἶναι ἀδύνατον νὰ πέσει σὲ ἀκηδία ἢ καὶ ἂν πέσει ἀμέσως θὰ μετανοήσει, διότι σὲ κάθε περίσταση βλέπει τὸ σχέδιο τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ ἐμπιστεύεται.Ἡ κατανόηση τοῦ νοήματος τῆς ζωῆς μπορεῖ νὰ προκύψει ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψη σὲ τέσσερα χαρακτηριστικὰ μέρη: τὸ νοσοκομεῖο, τὴ φυλακή, τὸ κοιμητήριο καὶ τὸν ἱερὸ ναό. Στὸ νοσοκομεῖο ἀναγνωρίζεται ἡ ἀνεκτίμητη ἀξία τῆς ὑγείας. Στὴ φυλακὴ γίνεται φανερὴ ἡ θεμελιώδης σημασία τῆς ἐλευθερίας ὡς ὑπέρτατου ἀγαθοῦ.
Τὸ κοιμητήριο ὑπενθυμίζει τὴ ματαιότητα τῆς ὑλικῆς ζωῆς, ἐνῷ στὸν ἱερὸ ναὸ ὁ Θεός μας ἀποκαλύπτει τὴν ἀγάπη Του. Ἡ συχνὴ ἐπίσκεψη σὲ αὐτὰ τὰ μέρη προσφέρει πολύτιμα διδάγματα, τὰ ὁποῖα, ἂν ἀφομοιωθοῦν, λειτουργοῦν ὡς ἀντίδοτο στὴν ἀκηδία καὶ ὁδηγοῦν σὲ μιὰ ζωὴ ποὺ χαρακτηρίζεται ἀπὸ θεϊκὴ εὐγνωμοσύνη, ἁπλότητα καὶ λιτότητα.
Αὐτὴ ἡ προσέγγιση ἐναρμονίζεται πλήρως μὲ τὸ πνεῦμα τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ὅπως ἐκφράζεται στὴ φράση τοῦ Ἀποστόλου Παύλου: «ἔχοντες δὲ διατροφὰς καὶ σκεπάσματα, τούτοις ἀρκεσθησόμεθα».[15][1] Δημήτρης Φλαμούρης, https://www.huffingtonpost.gr/dimitris-flamouris/-12238 b 17306246.html (ἀνάκτηση 22/12/2024)
[2] https://www.youtube.com/watch?v=Su1Rdw3SRHY (ἀνάκτηση 22/12/2024)
[3] Τσὰντ Α. Χάαγκ, Ἡ φιλοσοφία τοῦ Τὲντ Καζύνσκι-Γιατί ὁ Γιουναμπόμπερ εἶχε δίκιο γιὰ τὴν σύγχρονη τεχνολογία, μτφρ. Σωτήρης Γιαννέλης, ἐκδ. Ἔξοδος, Ἀθήνα 2024, σ. 53.
[4] Εὐάγριος ὁ Ἀσκητής, Τῶν κατὰ μοναχῶν τὰ αἲτια, 7.
[5] Βλ. Ἰσαὰκ ὁ Σῦρος, Λόγος 57.
[6] Μάξιμος Ὁμολογητής, Ἀγάπης ἑκατοντάς, 1,67.
[7] Γιὰ μία λεπτομερέστατη καὶ ἐμπεριστατωμένη παρουσίαση τῶν μεθόδων καὶ τῶν πρακτικῶν γιὰ τὴν ἀντιμετώπισης τῆς ἀκηδίας βλ. Jean Claude Larchet, Ἡ θεραπευτικὴ τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τ. Β΄, ἐκδ. Ἀποστολικὴ Διακονία, Ἀθήνα 20092, σ. 301-316.
[8] Εὐάγριος Ὁ Ἀσκητής, Λόγος πρακτικός, 28.
[9] Ἰωάννης Σιναΐτης, Κλῖμαξ, 13,10.
[10] Ἰσαὰκ ὁ Σῦρος, Λόγος Α΄, Ἀσκητικός, Περὶ ἀποταγῆς καὶ μοναχικῆς πολιτείας, Φιλοκαλία τ. 8Α, ἐκδ. ΕΠΕ, Θεσσαλονίκη 2009, σ. 92, «Ὁ φόβος τοῦ Θεοῦ ἀρχὴ ἐστι τῆς ἀρετῆς. Λέγεται δὲ εἶναι γέννημα τῆς πίστεως, καὶ σπείρεται ἐν τῇ καρδίᾳ, ὅταν ἀποχωρισθῇ ἡ διάνοια ἀπὸ τοῦ περισπασμοῦ τοῦ κόσμου, τοῦ συνᾶξαι τὰς νοήσεις αὐτῆς, τὰς ἐμβομένας ἐκ τοῦ μετεωρισμοῦ…»
[11] Ἔκκλ. 12,13 «τὸν Θεὸν φοβοῦ καὶ τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ φύλασσε».
[12] Ἀββᾶς Δωρόθεος, Ἔργα Ἀσκητικά, Δ΄Διδασκαλία 52, ἐκδ. Ἑτοιμασία, Καρέας 20006, σ. 152.
[13] Ἅγιος Νεκτάριος, Ποιμαντική, ἐκδ. Νεκτάριος Παναγόπουλος, χ.χ., σ. 111.
[14] Ψάλμ. 54,23.
[15] Α΄ Τιμ. 6,8.
πηγή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Ποιον σκοτώνει ο Άγιος Δημήτριος στην εικόνα του; (ΦΩΤΟ)

[]Η Εικόνα του Αγίου Δημητρίου και η Συμβολική Θανάτωση. Το άρθρο Ποιον σκοτώνει ο Άγιος Δημήτριος στην εικόνα του; (ΦΩΤΟ) εμφανίστηκε πρώτα στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE. … [...]

Να θυμιάζετε φεύγουν τα δαιμόνια και οι πειρασμοί…

[]Για την δύναμη και την αξία του θυμιάματος θα αναφερθούμε σε ένα γεγονός της Παλαιάς Διαθήκης που περιγράφεται στα κεφάλαια 16 και 17 των Αριθμών: Το άρθρο Να θυμιάζετε φεύγουν τα δαιμόνια και οι … [...]

Γιατί ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται καβαλάρης σε κόκκινο άλογο;

Ο Άγιος Δημήτριος, εμπνέει με το βίο του, το Μαρτύριό του, αλλά και τα θαύματά του τον ορθόδοξο αγιογράφο, ο οποίος συνθέτει τις σχετικές εικόνες. Ο Άγιος Δημήτριος συχνά απεικονίζεται μπροστά στο Μαξιμιανό, στη φυλακή, ευλογώντας το … [...]

Ο Θεός θέλει να σε βοηθήσει, αλλά ΕΣΥ ΤΟΝ ΔΙΩΧΝΕΙΣ!

[]Ο Θεός θέλει να σε βοηθήσει, αλλά ΕΣΥ ΤΟΝ ΔΙΩΧΝΕΙΣ! Το άρθρο Ο Θεός θέλει να σε βοηθήσει, αλλά ΕΣΥ ΤΟΝ ΔΙΩΧΝΕΙΣ! εμφανίστηκε πρώτα στο ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE. … [...]

Ο ένδοξοι άγιοι Δημήτριος, Νέστορας και Λούπος και η ιστορία της απελευθερώσεως της πόλεως της Θεσσαλονίκης την 26η Οκτωβρίου του έτους 1912, ανήμερα της εορτής του πολιούχου Αγίου Δημητρίου!

«Μέγαν  εύρατο, έν τοίς κινδύνοις, σέ  υπέρμαχον, η οικουμένη, αθλοφόρε τά έθνη τροπούμενον. Ώς  ούν   Λυαίου  καθείλες τήν  έπαρσιν , έν τώ σταδίω θαρρύνας  τόν  Νέστορα, ούτως  Αγιε,   μεγαλομάρτυς  Δημήτριε,  Χριστόν  τόν  Θεόν ικέτευε, … [...]

ΔΑΚΡΥΑ- ΕΒΓΑΛΕ ΞΑΝΑ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΩΣΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΣ ΠΑΠΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΟΥΠΑΣΑΚΗΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE: Στο εκκλησάκι του στα Χανιά ιερούργησε σήμερα, ανήμερα του Αγίου Δημητρίου ο πατηρ Δημήτριος Λουπασάκης μαζί με εκατοντάδες πνευματικά του παιδιά. Τι αναφέρουν οι πατέρες για τον ίδιο: ΄΄Τρία χρόνια τώρα που οι δρόμοι της … [...]

Άγιος Εφραίμ Κατουνακιώτης: Θα σε μάθω να προσεύχεσαι!

Θα σου δείξω εγώ πως να προσεύχεσαι, και μου λες αν μπορείς ή όχι. Ακούμπησε το εργόχειρό του δίπλα, σηκώθηκε, τίναξε τα ξυλαράκια απ’ την ποδιά του, και ψηλός, λευκογένειος, ιεροπρεπής πλησίασε τον νιπτήρα λέγοντας: – Είναι πρωί και … [...]

ΔΑΚΡΥΑ! ΠΑΠΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΟΥΠΑΣΑΚΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΘΗ ΛΑΟΥ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΤΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ (ΦΩΤΟ)

[]ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE: Στο εκκλησάκι του στα Χανιά ιερούργησε σήμερα, ανήμερα του Αγίου Δημητρίου ο πατηρ Δημήτριος Λουπασάκης μαζί με εκατοντάδες πνευματικά του παιδιά. Τι αναφέρουν οι πατέρες για τον ίδιο: … [...]

Ο Άγιος Δημήτριος και ο δύσπιστος ασκητής!

~ Κάποιος ασκητής που κατοικούσε στο όρος Χολομώντα, όταν άκουσε πως ο Άγιος Δημήτριος αναβλύζει μύρο άφθονο από τον τάφο, δεν το πίστευε. Συνελογίζετο, πως στο μέρος εκείνο υπάρχουν και άλλοι Άγιοι οι οποίοι υπέμειναν … [...]

Σύναξη της Παναγίας Πονολύτριας στις Σέρρες- 28 Οκτωβρίου

Η μαρμαρόγλυφη εικόνα της Θεοτόκου με τη σπάνια προσωνυμία της «Πονολύτριας», ήταν εντοιχισμένη στην εξωτερική πλευρά του δυτικού τοίχου της εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων. H Θεοτόκος εικονίζεται κατά μέτωπο, με υψωμένα τα χέρια της σε στάση … [...]

24 hr ΡΟΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
Ορθόδοξη Ελλάδα ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ SITE ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ


Follow us – Contact
enter@rodos-island.grprosfores



Φιλικά site











live tv
  • Άξιζε την νίκη, έμεινε στην ισοπαλία ο Απόλλων!
  • Η Ρόδος σταθερά στο προσκήνιο του θαλάσσιου τουρισμού
  • Τουρισμός: Το «κορεσμένο» Ν. Αιγαίο, το κρητικό όπλο και οι… άγνωστοι παράδεισοι
  • «Λευκή» ισοπαλία στο Ε.Α.Κ
  • Β. Κωστομοίρης: Ο Θεόδωρος Κατταβενός ήταν ένα ήρεμο καλοσυνάτο παιδί που μιλούσε σε όλους – Θα ερχόταν τον άλλο μήνα στη Ρόδο για διακοπές
  • Το DNA αποκαλύπτει 2 βακτήρια – δολοφόνους που αποδεκάτισαν τον στρατό του Ναπολέοντα
  • Από αδένες πιθήκων μέχρι αίμα νέων: Η μακρά ιστορία την αναζήτησης της αθανασίας μέσα από τις μεταμοσχεύσεις
  • Η εποχή της γρίπης πλησιάζει προς την Ευρώπη – Πόσο σοβαρή θα είναι φέτος;
  • Αρεταίειο: Το πρωτοπορειακό πρόγραμμα Mindfulness μειώνει σχεδόν στο μισό κατάθλιψη, άγχος και κόπωση σχετική με τον καρκίνο
  • 12 φάρμακα που δεν πρέπει να παίρνετε με τον καφέ – Κάποια είναι πολύ κοινά
  • Νέο εργαλείο AI του YouTube αναζητά deepfakes δημιουργών περιεχομένου
  • 12 ιαπωνικά arcade shoot em’ ups θα αφαιρεθούν από το Steam στο τέλος του μήνα
  • Oppo Find X9 & X9 Pro: Αυτές θα είναι οι τιμές στην Ευρώπη
  • Facebook, Instagram και TikTok παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες για παράνομο περιεχόμενο
  • Η Ιαπωνία αποκαλύπτει την πρώτη κβαντική μπαταρία που δεν χάνει ενέργεια!
  • ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ 2 ΗΜΕΔΑΠΟΙ ΣΤΗ ΧΙΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ
  • ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ: ΕΤΗΣΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΤΙΜΩΜΕΝΟ ΤΟΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΔΡ. ΣΤΑΜΑΤΙΟ ΚΡΙΜΙΖΗ
  • Α’ ΤΟΠΙΚΟ: «ΔΙΠΛΑ» ΓΙΑ ΔΑΦΝΗ, ΒΡΟΝΤΑΔΟ, ΒΑΡΒΑΣΙΑΚΟ – ΕΞΑΡΑ Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ
  •   Χρόνια πολλά πατρίδα, χρόνια πολλά Ελλάδα
  • Απογοήτευση Ιωάννου για την ηχηρή απουσία της αριστεράς στην κηδεία Σαββόπουλου
  • Τρισάγιο στη μνήμη του Οικουμενικού Πατριάρχη Δημητρίου Α΄ από τον Μητροπολίτη Λέρου, Καλύμνου και Αστυπαλαίας κ. Παΐσιο
  • Οι 3 λέξεις που θα σε σώσουν από την αμηχανία σε μία συζήτηση
  • Η Ελένη Τσολάκη ζητάει tips από γονείς για τα παιχνίδια της 7 μηνών κόρης της
  • Πετρογιάννη: Οι αναρτήσεις για τη γιορτή του γιου της & του πατέρα της που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή
  • «Ο καπετάνιος μου»: Η Μπέττυ Μαγγίρα ευχήθηκε με τον πιο τρυφερό τρόπο στον δικό της Δημήτρη
  • Ο παρουσιαστής που καταδικάστηκε για revenge porn – Η ενοχή & το πρόστημο για ηθική βλάβη
  • Facebook
  • RSS
  • Tumblr
  • Twitter
  • YouTube
car rental - web builder - mediterranean info
tags

Orthodoxy.rodos-island.gr © 2025 · Ορθοδοξία - Ρόδος - Ελλάδα - Πατρίδα - Θρησκεία - Ελλήνων - Άγιο Όρος - Μοναστήρια - Εκκλησίες - Μονές - Ιερά Προσκυνήματα - Λόγοι Αγίων - Θαύματα - Εορτές - Άγιοι Τόποι - Γέροντες - Πνευματικοί - Ιερείς - Μοναχοί - Γραφές - Προφητείες - Ευαγγέλια - Θεός - Χριστός - Άγιο Πνεύμα - Παναγία Υπεραγία Θεοτόκος